lørdag 30. januar 2010

Litt nytt herfra

Tulipanene lyser fortsatt opp i stua. 
Har stått siden fredagen. 
Disse er til ære for alle dere som så trofast legger 
igjen så koselige kommentarer hos meg. 
Tusen takk skal dere ha. 


På torsdagen skulle jeg ha en dag hjemme å få gjort en masse,
hadde jeg tenkt. 
Men det ble vikarjobbing på meg i stedet. 
Alltid greit med ekstra dager når lønna kommer.Men i dag er jeg hjemme. Så da har jeg prøvd å få unna noe av det
torsdagen skulle vært brukt til. 
Startet med å lage grønnsakssuppe. 


Den er nå ferdig og øst opp i flere små frysebeger. 
Veldig greit å ha noen porsjoner i frysen
på dager der en har lyst på noe godt. 
Skal også prøve å spise litt sunnere, 
så da er jo grønnsakssuppe en fin rett. 
Har også laget mer knekkebrød. 
Disse ble sprøere enn forrige gang. 
Har stekt dei på litt høyere varme 
og noe lenger enn i oppskrifta. 

Fant tre slike suppetallerker på bruktbutikken. 
Har tre desserttallerker og tre middagstallerker fra før. 
Håper jeg finner enda flere etterhvert. 
Liker så godt det helt enkle mønsteret. 

Dette speilet har stått på bruktbutikken lenge. 
Nå kunne jeg ikke la det stå der lenger. 
Syns det er sjarmerende. 
Nesten umulig å se noe i det. 
Men jeg har det jo ikke for å speile meg. 

Har det bare for å at det skal stå og pynte opp. 
Syns rammen på det er fin.
Det har fått plass på den gamle kommoden i stua. 

Har tatt av sengetøyet og luftet det i dag. 
Støvsugd golvene og ristet filleryene. 
Så nå får jeg gå inn der i kulden å legge på nytt. 
Blir fort veldig kaldt når vinduene blir satt opp. 

Ønsker dere
en god helg :)

 

1 kommentar:

Dorthe sa...

Ja du får unna mye når du har fri. Grønsakssuppe er nydelig i denne kalde tid:) Ser deilig ut. Når er januar jo snart slutt og det er herlig.. Nå kan man begynne se fremover mot bedre og varmere tider. Ha en riktig fin lørdags kveld:)