mandag 15. februar 2010

Festen

i går ble vellykket. 
Bra med folk, og alle hørtes ut til å kose seg. 


Fargene måtte jo gå i rødt siden det var valentinsdag
i tillegg til morsdag og fastelaven. Fikk rosene til halv pris på Rimi. Alltså 18 roser til den flotte sum av 39,90 
Slikt liker vi.


Hjerter i mange forskjellige utgaver må en jo ha

***
Liker så godt den gamle duken på dette slitte gamle bordet. 

På alle plassene låg det en slik lapp med et sjokoladehjerte på. 


Syns det er greit å gjøre ting så billig som mulig. 
Liker ikke å bruke masse av menighetens penger på å pynte.
Derfor ble det røde servietter, som vi hadde fra før, 
til duk på bordene. 


Og bjørkehjerter til pynt sammen med et
"overflødighetshorn" med gotteri. 
Gotteriet har vi fått. 

Jeg laget islykter til å ha ute på trappa. 
Brukte resten av blomstene fra primulaen 
til pynt inne isen. 
Hadde og i litt konditorfarge. Tror alle følte seg velkommen.

I dag hadde bruktbutikken bare åpent ei lita stund. 
Bare ei som var innom for å rydde litt. 
Men jammen klarte jeg å finne en liten ting i dag også. 
Ei gammel skål fra Ungaren


Syns den var bare nydelige. 
Herlige farger på den. 
Det er et stygt skår i den.
Jeg fikk den så da gjør ikke det noe. 
Setter den bare slik at det ikke syns.


Ønsker dere alle en god kveld :)

***

10 kommentarer:

Malys krok sa...

Skåla du har kjøpt var nydelig!
Du så fint det var å legge et skriftsted, sammen med et hjerte, på hver plass! Veldig koselig pyntet!
er sikker på at festen var vellykket! -Margit-

Linda sa...

Synes dere har pyntet fint jeg!
Men huff jeg ble litt fristet av snopet på bordet...det frister jo ekstra når en har bestemt seg for at en ikke skal ha slikt ;O)
Nydelig skål du har fått!

Ha en fin kveld.
Klem fra Linda

Sologbolig sa...

Skjønn skål og bra at festen var vellykka. Ha ein fin kveld.

Synnøve. sa...

Så flott du fikk det til på festen. Man trenger ikke å dekke på med krystall og slikt för at det ska bli kosligt.

Skåla var så nydelig. MÅ finne meg en bruktbutikk eller loppsis nå alltså.
Klems og godnat sier eg.
Synnöve.

Ruth Bernssen Bø sa...

Så fint de hadde pynta.
Er sikker på at de hadde ein koselig fest.

Ha ein fin dag.

Mitt hvite hus sa...

Så kjekt at festen ble vellykket...koselig pyntet...

Skjønn skål du har funnet...

Klem Kerstin

lavendel mio sa...

Så fint du har pyntet!!
Tviler ikke på at alle koste seg!
Den skålen er så nydelig:)
Ønsker deg en fin dag,klem Hanne

Berit T sa...

Det var nydelig pyntet, og det er klart at alle måtte føle seg velkommen med en slik mottagelse.
Smart var det også å stikke ut kakene som hjerter, et smart triks som jeg skal huske på til senere anledning.
Flott skål, og det gjør jo ingen ting om det er skår i den når den bare skal være til pynt.
Ha en flott dag videre.

Dorthe sa...

Så fint det var vellykket. Det ser jo kjempefint ut. Jeg har ikke hatt tid til så mye blogg lesing i det siste pga OL i strikking, men kommer sterkere tilbake:) Takker for fin kommentar på bloggen min.

Nostalgia sa...

For et nydelig dekket bord ! og Brownies i innlegget under her så godt ut :-)

Vi kommer til å feire morsdag, valentine og Fastelaven i helgen siden hele familien var engasjert i dugnad til inntekt for klassetur fra torsdag til søndag (puh)og ikke hadde tid til å feire noenting som helst.

Ønsker deg en fiiin fredag !
klem, Nostalgia