tirsdag 23. februar 2010

Mine beste bruktkjøp.

Ikke lett å velge ut hva jeg skal vise 
som det beste bruktkjøpet. 
Men det viktigste for meg når jeg kjøpet noe, 
brukt eller nytt, 
er selvsagt at jeg har en plass å ha det,
og kan bruke det til noe. 
Denne skuffeseksjonen har jeg ikke kjøpt, 
eller kanskje jeg har gjort det. 
Den var i det forrige huset vi kjøpte.
Tok den med da vi flyttet fordi jeg liker den godt. 
Den har fått en plass på kjøkkenet så jeg kan oppbevare 
div. i skuffene. 
Og samtidig ha litt mer plass for andre fine bruktkjøp på toppen. 
Det gamle bordet under er vel det første bruktkjøpet
jeg og min mann gjorde sammen. 
Det var lenge vårt kjøkkenbord.


Denne kommoden er vel mitt beste kjøp. 
Har ønsket meg den utrolig lenge. 
Den stod i mange år på loftet i menighetens hus. 
Og jeg sa mange ganger at visst den skulle selges ville jeg kjøpe den.
Så skjedde det at 
mens vi leide ut en hybel der ble den stjålet. 
Vi visst jo hvem det var som hadde vært der, 
så derfor kunne politiet reise dit, 
og der stod heldigvis kommoden. 
Det var ikke alt som var stjålet som kom tilbake. 
Men denne gjorde heldigvis det. 
Da fant de ut at kommoden godt kunne selges i stedet for å stå på loftet. 
Nå har den en fremtredene plass i stua vår. 
Den er flott og den rommer alt av sterinlys, lysestaker og div pynt. 



Disse er vel ikke et av mine beste kjøp. 
Men dei representerer alle mine flotte tallerker og andre 
servisedeler jeg ikke klarer å gå fra. 
Liker så godt disse gamle mønstrene og fargene. 
Disse er fra Egersund


Da skal jeg en tur å pakke litt lopper. 
Vi har fått utvidet plass. 
Så da må skal vi ommøblere litt og pynte litt, igjen. 

Håper dere får en flott dag :)

6 kommentarer:

Synnøve. sa...

For en historie om den komoden.
Spennende at dere fant den igjen.
Skjönner godt du er glad du fikk kjöpt den.

Du har mange flotte ting i huset dit.Her er det så mye som bare står i skap og skuffer som ikke blir brukt. Men vill nesten bruke allt sammen, så eg får vel ta bort en del og selge på loppis.

Ha nå ei flott dag.
Här er det ikke så kaldt idag, 11-13 minus, men det snör.
Klems Synnöve.

Mitt hvite hus sa...

For en historie... så bra at dere fant igjen den.. nydelig var den..

Moro med gamle fine kjøp..

klem Kerstin

Sologbolig sa...

Forstår godt at kommoden er ditt bestekjøp. Den var knallfin. Ha ein flott kveld.

Nostalgia sa...

For noen flotte bruktkjøp ! den kommoden var bare helt fantstisk og for en historie !

Takk for at du tok utfordringen min :-)
Ønsker deg en fiiin kveld !
Klem, Nostalgia

Malys krok sa...

En slik skuffeseksjon var det mange som hadde for noen år siden, sikkert veldig praktisk. Var fin på ditt kjøkken! Kommoden din har virkelig en historie, godt den kom til sin rett! Du vet virkelig å sette pris på de gamle tingene. Nydelig var den, glad på din vegne at du fikk kjøpe den!
-Margit-

Tulip sa...

Så kjedelig at kommoden ble stjålet, men jammen godt den kom til rette da. :)

Den er flott, og likner på en kommode min svigerinne har i sin stue. vakker!