mandag 18. mai 2009

17.mai og oppskrift på paprikasaus

Håper dere alle hadde en fin 17.mai.
Vi hadde en flott dag i går. 
Jeg jobbet kveldskift. 
Men vi var jo ute å såg på folketoget på ettermiddagen. 


For første gang var motorsykkelklubben med å kjørte i folketoget. 
De var tre stykker som kjørte. 
Her er etpar av syklene klare for kjøring. 

Og så til oppskriften. 
Jeg bruker lite oppskrifter i vanlig matlaging. 
Men paprikasausen bruker jeg oppskrift på. 
Dette er som dere ser oppskrift for 2 pors. 
Så den må ganges opp visst dere vil ha til flere. 
Sausen behøver en ikke å gange opp så mye. 
Denne oppskriften er stor nok for minst tre porsjoner.
Trykk på bilde så blir det større. 


Kyllingfileene legger jeg som regel oppå div. grønnsaker
og setter i ovnen på 170-180 grader i ca 1/2 time. 
Bruner de sjelden på forhånd.
Men vil en ha litt farge på de er det lurt. 
Fruktsalaten er jo bare å dele opp de fruktene en har 
og vil bruke og servere de med is eller vaniljesaus. 
Lykke til :)

4 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Jeg tror de fleste stedene i landet hadde fint 17. maivær i år.
Den paprikasausen er nok ikke noe for min mage, men det er sikkert godt for de som tåler chili og paprika.
Ha ei fin uke!:-)

Besta sa...

Det var en vakker 17. mai. Flere her har sakt at det er første gang de er blitt solbrent på 17 mai.

Anna Lisa sa...

Mmm...sikkert god saus samna med kylling. Det må prøves en gang
Fint dokke fekk ein fin 17 mai.
Ha en koselig kveld
Klem

Linda sa...

Så fint at du deler opskriften med oss!
Det er artig å prøve ut noe annet innimellom!
Det fruktfatet ditt var veldig delikat!
Jeg er så glad i slike etasje fat!

Ha en fin kveld.
Klem fra Linda