torsdag 14. mai 2009

Litt "nytt" på kjøkkenet

Ja det er nytt på kjøkkenet,
men nytt er det jo ikke. 


Det er nok noen år siden det var i butikkene. 
Den prikkete matboksen fant jeg i kjelleren 
med div ledninger og brytere oppi. 
Den er for fin til å romme slike ting syns jeg, 
Så den fikk plass på kjøkkenet. 

Flaskene har jeg vist før, 
men termosen er av "nyere" dato. 
Fant den på et loppemarked i vinter. 

Denne matboksen fant jeg også på et loppemarked. 

Liter og desilitermålet har jeg hatt ei stund.

Er nok vist på bloggen før.


Ja da rakk jeg så vidt et lite innlegg til før det bærer avgårde 
på jobb. Orker ikke å sette igang med så mye før jeg
må avgårde så da ble tiden brukt her på bloggen i stedet. 
Har bakt brød, vasket opp og støvsugd litt da. 
Så noe er nå blitt gjort.
Men nå må jeg hoppe i dusjen. 

11 kommentarer:

Malys krok sa...

Ja sånn er det.. plutselig ser en ting med nye øyne og ser at de kan stå til pynt. Ser koselig ut på kjøkkenhylla di. Jeg har et likt mål som rommer halvlitern, den er i bruk daglig. Den termosem må være ganske gammel, derorativ var den. Nydelig vær her, men jeg har feber og mye hoste så jeg er bare inne dessverre. Ha det godt. Fra Margit.

Mitt hvite hus sa...

En skjønn blanding av sjarmerende gamle ting.. I LOVE IT!!!!

nyt kvelden Klem O=)

Julies sa...

Hei Astrid !
Ah... er det ikke artig med disse gamle sakene som man bare finner i kjelleren og sånt ?!
Termosen og den boksen som det står " Nybrent kaffe " på skulle jeg gjerne ha funnet i kjelleren min...
Håper du har hatt ei fin vakt og at du får ei fin helg og ! Kos deg !

Hanna sa...

Fina burkar!
Hanna

Brit. (lille meg) sa...

Du, altså! Du finner stadig noe fint og interessant på loppemarked!
Og jeg er enig med deg: Den boksen var for fin til å være oppbevaringsboks for diverse elektriske dingser.....
En lignende termos hadde jeg som barn, den var rød og litt mindre enn den du viser. Kanskje var den bare på en halv liter.
HA en god fredag!:-)

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

Hei:)
..så mange nydelig ting du har på kjøkkenet ditt. Ordentlig stemningsfullt og fint !

Ønsker deg ei riktig fin helg og 17 mai feiring.

klem frå :Johanne

hvorfor ikke... sa...

Klart vi plukker opp deg, på vei over fjellet - Du er en selvfølge! Hehe!

Så koselig med litt "nytt" på kjøkkenet. Helt enig matboksen er altfor flott til ledninger og gamle kontakter, egner seg som pynt!

Astrid det blir noe helt annet med allergien din, og alt det du har vært igjennom! Det at jeg vet at det er forbigående - er en himmelvid forskjell! Vet ikke om jeg hadde taklet å leve med kroniske plager i det hele tatt. Du, du er veldig tøff! og står på. Ønsker deg en glad dag;)
Smil Torunn

Dorthe sa...

Jøsse så mye nytt du har fått blogget:) Koselig å titte inneom.. Kjempe mye fint du har fått til kjøkkenet:) Håper du får en kjempefin 17 mai. Vi får vel håpe været holder:) Nå er det jo kjempefint ute:) Er imponert over bloggingen din.. Jeg er litt treg denne gangen, men det kommer nok noe i helgen:)

mie sa...

Åh...skulle ønske jeg var så flink som deg med interiør!

lavendel mio sa...

Så mange fine ting du har på kjøkkenet!! Elsker slike gammle ting:)
Du får ha en nydelig 17 mai,klem:)

♥ Stines hverdag sa...

Orker ikke å gjøre så mye? Bakt brød, vasket opp, støvsugd og blogga... Jeg syns virkelig du har fått mye ut av dagen.

Så søt den prikkete boksen er :)