mandag 14. november 2011

Mandagen er

snart slutt og
første feriedag er over,
Godt å ikke måtte ut på noe en dag av og til.
Da jeg skulle tappe vann i dag ble det mindre og mindre
trykk i kranen, helt til det ikke kom mer vann.
Det viser seg at en vannledning som de ikke har gravd ned enda hadde frøse
Heldigvis tok det ikke lang tid før de fikk ordnet det igjen.
Så jeg har fått vasket klær og gjort litt annet.




Fikk mine sønner til å kjøpe med seg svibel til meg
da de var innom Plantasjen for å kjøpe amaryllis til sin far.
Det er en av de fineste plantene han vet om.
Etpar av sviblene havnet i denne skåla.
Blir vel litt mer pynt rundt etterhvert.




Har byttet om litt i tallerkenhylla på kjøkkenet.
Tror jeg blir litt mer fornøyd med dette.



Stort sett gamle tallerker kjøpt på loppemarkeder.
Mandelkverna er fra min svigermor.




Mokkakoppene er arvet,
har fem kopper, tallerker og tefat.
Mangler sikkert en i en rødfarge.
De er små, så det er visst ikke noe å drikke
kaffe i visst en er glad i kaffe.




Til slutt dagens middag.
Fiskegryte med bønner og brokkoli
i en karri/kokosmelksaus.






Smakte ganske godt.
Kan gjerne serveres med poteter til.
Det hadde ikke jeg i dag.


I morgen er en ny dag.
Får fortsette å rydde tenker jeg.

Ha en riktig god tirsdag :)


10 kommentarer:

stallnilsen sa...

Det blir vell en deilig svibel lukt i huset snart, hmmm...syns æ kjenner lukta, må også få kjøpt mæ noen svibler snart.
så fine mokkakopper, har noen æ og som e arvet, ha en fin kveld, hilsen Lisbeth :)

Marguerite sa...

Vad fint du har gjort det,det är roligt att pyssla lite inför julen nu,,,kopparna var ju väldigt söta,och fiskgrytan ser ju superläcker ut,man vill bara ta tag i en slev och börja äta......Ha en fin dag i dag,tisdag!!! Kramar från Småland!!!

Lene sa...

Hvor er du god til at få de gamle ting til at fylde naturligt i huset. God dag til dig :-)

Janne Tove sa...

Svibel og amaryllis - ja det er tid for det no etter kvart. Nærmar seg jula med stormskritt så ein må vel sette i gang med eit kvart tenkjer eg. Ha ein fin feriedag i dag og kos deg.
jannetove

Sologbolig sa...

Så flott tallerkenhylle med mange fine saker og ting. Og svibler er bra....minner meg på at det må eg kjøpe. Begynner å komme meg nå, så da blir det vel litt shopping også. Ha ein fin tirsdagskveld. Klem.

Black Feathers sa...

Fiskesuppen så god ut. Sikkert deilig på en mandag det. Svibler lukter kjempe godt og er en av mine aller beste julelukter. Jeg venter nå på at min skal blomstre ;)

Ha en fin fin kveld ;)

Nikoline sa...

Eg har ikkje kjøpt sviblar endå, får ta ein tur i blomsterbutikken til helga.
Den fiskegryta høyrdes spennande ut, er veldig glad i alt av fisk. (når det kjem til kjøt,et eg berre salta og røykt)
Ha ein fin kveld og god ferie vidare:0)

Anonym sa...

Hei du :-)

Kikker fortatt innom deg, men som regel blir det i hui og hast og uten å legge inn kommentarer.
Ser ut som du har det bra og at du holder koken med dine koselige påfunn :-)

Ønsker deg ei fortsatt fin uke :-)

lavendel mio sa...

Her var det en koselig altså:)
Svibler slår aldri feil, tenkte jeg skulle kjøpe noen i dag på plantasjen...men tror du ikke jeg glemte det da...;)
Ha en koselig helg, fredag i morgen, klem Hanne

Kreoline sa...

Hei, her kan jeg kjenne svibellukten helt til meg, bare så synd jeg er allergisk og ikke kan ha disse, men amaryllis skal jeg ha. Hørtes godt ut med fri, jeg jobber en uke til så skal jeg også ha litt fri og kose meg. God helg til deg, klem fra Mona.