søndag 29. juli 2012

Litt bruktkjøp

ble det jo også i ferien. 


Det var flere bruktbutikker i området, 
og i tillegg var det markedsdager tre dager
mens vi var der. 
Så mulighetene var der for gode kjøp.
Tror kanskje jeg lot det beste kjøpet gå fra meg, 
men det får en glemme. 
Denne Stavanger flint skåla ble nå med hjem. 
Har mange dessertallerker og skåler, 
pluss etpar fat, 
men hadde ingen serveringsskåler fra før. 
Så det passet fint å finne den der. 




 Et hefte med gamle noter og 
ei lita bok måtte jeg også ha med meg. 
Ikke spiller jeg, og ikke er jeg så flink til å lese dansk, 
men jeg skal nok få brukt det til noe. 
Kommer til å bli fint som dekor
 på et eller annet til jul tenker jeg.



 Det er mye sel på Fanø, der vi var. 
Derfor måtte jo disse søte selene 
få bli med i kofferten hjem.
Det er ikke bruktkjøp da,
bare litt suvernier. 
Er egentlig ikke mye suvernier jeg liker, 
men disse var litt fine, syns jeg. 
Fyrstikkesker har en jo alltid brukt for
Og med fine motiv på fra stedet, 
så kan de få minne oss om sommeren 
vi hadde der fremover høsten og vinteren. 



Disse englene var det ei som solgte på markedet
siste kvelden vi var der. 
Nydelige engler som skal få en fin plass hos meg. 


Det var flott natur i området, 
og vi gikk mye turer. 
Her ved et lite vann som visst nok skal være resten
av et sund som en gang delte øya i to.


 Denne lukter jo bare nydelig. 
Vet egentlig godt hva den heter, 
men nå kommer jeg ikke på det. 
Noen ganger lå det en nydelig duft 
fra slike planter over et område en gikk gjennom. 
Herlig.


Noe jeg ikek ahr sett før, som jeg måtte ha bilde av, 
er fasan. 
Her har den kanskje slått seg til ro for kvelden, 
Den satt å stelte seg da vi kom dit. 
Vi gikk et stykke videre, 
og den satt der fortsatt da vi kom tilbake.



Da er det søndag, 
Siste feriedag, 
Sola skinner og vi skal på motorsykkeltur. 

Men først en god frokost

Ha en herlig dag alle sammen 


2 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Så masse flott!

Kjekt med gode minner.

God tur :-)

Anne sa...

Alltid kjekt å få med seg noen bruktkjøp hjem fra ferie!
Masse fint du fant.
Nydelig med vannliljen og kaprifolen..kan kjenne hvor godt den dufter ..
Håper sykkelturen ble fin.
Her har det faktisk HAGLET i dag !!!
Fin ny uke til deg.
Klem Anne