tirsdag 17. juli 2012

Rosen blomstrer

Enn så lenge, bare i entall. 
Men jeg måtte ta bilde av den. 
 Ikke bare er den flott å se på, 
den lukter også godt. 
Det er en buskrose som heter Hansa  
Hardfør og gammeldags stod det på lappen.


 Håper også at det er mulig å få den til å
overleve vinteren siden den skal tåle 
opp til sone 8. 
Hvor mange kuldegrader og 
hvor lang vinter nå det er meningen den skal tåle, 
vet ikke jeg.
Men det er det høyeste jeg har sett.
 

Har og plantet noen flere roser i sommer, 
men de blomstrer ikke enda. 
Er kommet mange knopper, 
så jeg håper på det beste. 
Såg det var lus på etpar i dag, 
så jeg har vært ute en tur med 
grønnsåpevann. 
Tenkte å ta en runde til i kveld. 
Håper det tar knekken på de. 

Ha en fin dag :)


9 kommentarer:

Anne sa...

Den var bare helt nydelig..
for en flott farge.
Har du navnet på den ?
Sen blomstring på rosene her og denne sommeren..og MYE lus.
Ha en fin dag!
klem Anne

Anne sa...

Den var bare helt nydelig..
for en flott farge.
Har du navnet på den ?
Sen blomstring på rosene her og denne sommeren..og MYE lus.
Ha en fin dag!
klem Anne

Sologbolig sa...

Se der ja, nå blomstrer den. Fiiin! Her er også lus på rosene (mye lus i år, visst?)Eg bruker å ta de av med fingrene og deretter sprøyte med kaldt vann (bruker ei sprøyteflaske), det bruker å hjelpe. Lykke til med rosene dine.

Ingeborg sa...

Den rosa kjenner jeg, Hansa ER virkdelig hardfør, på gården der jeg bodde tidligere, vokser den i hopetall år etter år.

Den lukter sommer og er virkelig vakker:)

Gratulerer med overstått 50 års dag;) Jeg trives godt som 50-åring.

Takk for hyggelig kommentar hos meg:)

Refleksjon på livsvegen sa...

Så fin!
Trur eg må plante fleire roser i hagen til neste vår.

Vonar veka di er god!

lisje astrid's husblogg sa...

Så mykje fine og koselege bilder i bloggen din!

Ja, risnøtter går nok..Eg brukte puffet ris..

Ynskjer deg gode og glade sommardagar :)

Black Feathers sa...

Oj synd med den lampe jobben din. Ikke så gøy at man må betale for hjelp etterpå. Høvdingen er i elektro faget så jeg stoler på han :)

Nydelig dyp farge på rosen din, håper den overlever vinteren og blomstrer videre :)
Her sliter jeg så mye med lus at Høvdingen måtte kjøpe et ordentlig lusemiddel. Jeg håper at det vil hjelpe på rosene. Men jeg ønsker meg en fin klatrerose til et stativ som jeg har :) Vi får se hva jeg får til.
Lykke til med din rose.
Klem fra Eline :)

Anonym sa...

Hei hei:)
Og tusen takk for hyggelig hilsen hos meg:)
Den rosen var virkelig utrolig flott da. Likte fargen veldig godt.
Høres ut som om dere har hatt en fin motorsykkelferie. Nedover Åsgårdstrand er det kjempefint da. Og så kule gamle skilt det var i den butikken:)
Håper kvelden din er fin.
Klem fra meg!

Nostalgia sa...

Den var nydelig <3 Her hos oss er det kun en litren potterose som lyser opp, ingen av hagerosene klart esg gjennom vinteren. Har hørt at Hansa skal tåle mye, kanskje det er noe for oss også :-)

Ønsker deg en fiin ukeslutt
Klem,Nostalgia