mandag 10. mai 2010

Ei travel helg

er over, 
og vi har startet på ei ny uke. Håper den blir litt roligere enn helga.
Fredag var det trening, handlige, baking av kake til 
konfirmasjon, jobb og så laging av ca 4 l. vaffelrøre. 
Lørdag var det landsbymarked i vår lille landsby.
På vårt bruktmarked hadde vi dratt ut en god del varer. 
Og vi stekte vafler som folk fikk. 
Det var mye folk innom. 
Og det virket som de kosa seg. 


Det var mange som hadde stand oppi gata
og solgte både nye og brukte ting. 
Dette trauet er det ikke første gang selgeren har hatt med seg. 
Jeg har sett det flere ganger, og hatt vondt av at jeg ikke kjøpte det. 
Men nå er det blitt mitt. 
Gleder meg til å fylle det med frukt til jul.
Eller med andre ting. 
Det skal stå på golvet i spisestua hele året. 
Kanskje det blir bladkorg?

Dette vesle etagefatet ble også med hjem. 
25,- ga jeg for det. 
Det er ikke stort, men passe til et lite venninetreff. 


Fatet med "Gi oss i dag vårt daglige brød" på
kjøpte jeg også på en stand i gata.
Det har jeg kjøpt til ei som ønsker seg et slikt. 
Mulig hun helst ville ha et rundt. 
Men hun får få dette nå så får vi se om det
dukker opp et annet en annen gang.


Så var det full fart hjem, lage krem til sjokoladekaka, pynte den,
dusje, få på bunaden og legge ivei til konfirmasjonsselskap. 
Selve konfirmasjonene var på søndagen, 
men selskapet hadde de lørdag kveld. 
Det var en veldig koselig kveld. 
Her skimtes konfirmanten bak blomstene.Har nemlig ikke spurt om lov til å legge ut bilde.


Dette er utsikten fra tunet der selskapet var. 
De har bodd der ei stund, men skal snart flytte. 
Nydelig utsikt utover Mjøsa.
Ringsaker kirke skimtes i det fjerne,
men det var ikke der han ble konfirmert.  


Søndag var det opp tidlig og på jobb,
hjem og skifte, for så å bli med min kjære på en 
motorsykkeltur oppover Etnedalen, over til Leira og nedover igjen. 
En tur på 13-14 mil i sol, litt småregn, kaldt, mye snø langs veiene
og tilslutt ei skikkelig snø, hagel og regnbyge. 
Bilde her er fra Nord Etnedal kirke, tatt søn. 9. mai. 
Det var enda mer snø litt lenger oppover. 


Husker dere mønjekleiva mi som jeg har hatt i fem år
uten at den har kommet med blomster?
Nå er blomsten kommet mye lenger enn sist jeg viste bilde. 
Men det går sakte.
Gjør jo ikke noe det, da kan jeg glede meg over den lenge. 


Har vært på jobb på dagen i dag, noe jeg sjelden er midt i uka. Så derfor må jeg prøve å komme meg på trening i kveld. 
Er ikke noe særlig flink til å trene på kveldstid. 
Men det går vel det også. 
Oppdatert: Nei det ble ikke trening, det ble blogglesing i stedet. 
Tar en tur i morgen rett etter jobb  i stedet. 
Passer meg nok mye bedre. 
Er sliten på kvelden.


Ha en flott kveld 
alle sammen :)


9 kommentarer:

Synnøve. sa...

Så mye flotte ting du fant å ta med deg hjem.
Vaffler ja, det er så godt. Får nok pröve å lage litt til helgen.

Her er det ikke snö, men det er kaldt. Har kun fire plus ute nå. Skjönner ikke hvor varmen er...
Håper du og din kjäre får en flott mandagsaften.
Klems Synnöve.

Anitas hus sa...

Skal si du har hatt en skikkelig hektisk helg, men helt sikkert koselig også.

Så mye fint du hadde kjøpt deg også og det var nok meningen at du skulle ha det rauet:)

Her har vi heldigvis ikke mer snø, men fy, det er kaldt. Nå ønsker jeg meg litt varme.

Ha en fin kveld!

Klem, Anita:O)

Anna Lisa sa...

Nydelige ting du hadde funnet.
Kjekt å ha slike funn.

Her har det sludda og snøva i går og i dag. Fryktelig kaldt, men tror det er meldt finere framover. Det får vi håpe :)
Ha en fin kveld min venn
Klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Litt av ei hektisk helg!!

Masse fint du fann på marknad..

God helg!

Hilsen Bodil F.T. sa...

Så mye spennede. Flotte ting, flott natur og nydelige blomster!

Anonym sa...

Neida, det var nok ikke i landsbyen din jeg var på loppemarked. Turen dit ble bare å kjøre rett opp og rett ned igjen. Hadde med meg en mannlig kollega i bilen, skjønner du. Da blir det ikke mye shopping :-)

Ser ut som det har gått i ett for deg i helga. Variert og hyggelig, akkurat som det skal være :-)

Berit T sa...

Ja dette hørtes travelt ut, men du kom i mål :O)
Fint ting du har fått kjøpt. Jeg har også et slikt fat, kjøpte det vi var nygift, på Figgjo Flint.
Hørtes ikke så fornøyelig å kjøre sykkel i snø og haglskur, heller kaldt.
Ha en fin og trivelig uke videre.

Dorthe sa...

Åh herlighet. Må beundre den farten din. Du verden som du får ting unna. Ja det var jo kjempekoslig i lørdags.. Mye fint der. Jeg gikk og tittet, men kom ut fra nille med en hagefigur med lys i:) Har en svakhet for slike hagefigure... Ha en riktig fin dag:)

Nikoline sa...

Puuhh... blir nesten sliten eg, på DINE vegne...! Du er det me kallar "eit skikkeleg rivjern" her på våre kantar,du må ha ein energi uten like! Misunner deg litt der,egentleg..
Eit slikt kjempestort trau (trog seier me her) har eg hatt lyst på leeenge,men dei er alltid så forferdeleg dyre om ein er heldig og kjem over slike for salg...
Nyt maikvelden og ta deg ein pust i bakken,det fortjenar du:0)