onsdag 5. mai 2010

Uteplassen vår

er vi blitt utfordret av Nib til å vise frem. 
Utelivet her starter som regel på balkongen. 
Der er det varmt og godt på våren, ...som regel. 
Ikke vært mange av dei varme dagene enda, 
men det er lov å håpe. 
Har ihvertfall pyntet litt der slik at vi kan være ute 
vist været tillater det. 
I fjor sommer satte jeg ei gammel seng der. 
Den har stått ute i hele vinter,
men da uten puter og annen pynt. 


Har hengt ei hylle på veggen. 
Pynten på den k0mmer nok til å variere litt
utover sommeren. 
Over senga henger myggnettingen. 
Et must visst en skal hvile middag her etter st.hans. 
I tillegg pynter det jo opp litt. 
Men erfarte i går at den må bindes fast i
sengegavlen når vi ikke bruker den, ellers blåser den på taket.


I dag kjenner vi at sola varmer litt, 
så da fristet det å kjøpe noen få blomster
å pynte med på balkongen.
Håper jeg husker å ta inn lavendelen og pelagonien
om natta. Er ganske kaldt her enda.
Tenkte jeg skulle prøve å få hengt ei vindusramme på veggen. 
Men det er litt lite veggplass, så vi får nå se om det går. 
Føreløpig står den på gulvet bak korgstolen. 

Dei siste bildene er fra i fjor. Tidig på sommeren var det litt uteliv. 
Men resten regnet bort. 
Så det er ikke mange bildene jeg har fra 
hagen i fjor nei. 
Håper årets sommer blir varm og god


 
En riktig god sommer til dere alle :)


15 kommentarer:

Laila -Karin sa...

Så trivelig det var på uteplassen din.
Klem

Marit Johanne sa...

Så koselig uteplass du har. Vi snakker hver vår om å legge noen flere heller, eller snekre en platting, men det blir visst aldri noe av. Når det er varmt må vi ha havemøblene helt inntil huset foran døra for å få skygge, og det blir litt trangt slik det er nå. Det ser så koslig ut når en kan gjøre litt mer ut av det slik du har gjort her.
Heldigvis forsvant jo snøen igjen raskt og blomstene står like fine. nå håper vi på mange fine dager framover.

liven sa...

En koselig uteplass du har!!
håper vi får nyte uteliv i mange måneder nå!!!

Sologbolig sa...

Kjempekoselig uteplass hos deg. Smart vern mot mygg, her hos oss fins det heldigvis ikkje mygg(deilig). Ha ein fin onsdagskveld.

Maliva`s verden sa...

Koselig uteplass du har..ja nå håper vi varmen kommer snart..så vi kan begynne å kose oss ute.Heldigvis er snøen smeltet som kom i går. Klem fra Maliva

Anonym sa...

Veldig hyggelig, Astrid ! Skal forresten på dine trakter i morgen - på kurs. Vinker når jeg kjører forbi :-)

Merethe sa...

hei og hå!
Tusen tusen takk for alltid koselige kommentarer på bloggen min! Jeg er desverre like dårlig som før til å legge igjen spor..men jeg er stadig innom her, enn om litt stille kanskje ;)

Deilig solkrok du har! En sån en hadde jeg ikke sagt nei til. Hagen vår består av jord, grus og ugress, men en dag får vi det vel bra der ute.. :)

God Onsdagskveld!

Synnøve. sa...

For en koslig balkong.
Det kunde eg godt ha tenkt meg å tatt ei höneblund i varmen.

Ingen blomster Sp kom ju snön og da...
Mesteparten er borte da, heldivis. Men blomstrene fikk juling. Noen av dem klarte ikke snön som kom. Blev for tungt.

En minusgrad her idag. Hvor er varmen?

Håper vi får mange flotte sommerbilder i år. Den kan da ikke regne vekk i år og.
Klems meg.

Mitt hvite hus sa...

Så koselig du har det på verandaen din... her snør det i dag ...men har sett at de har lovet litt bedre vær.. håper du får nyte mange deilige sommer dager ute..

klem KERSTIN

Malys krok sa...

Så koselig dere har det på balkongen!
Du gjør det så trivelig at der trives nok alle!
Takk for din hilsen, og du, jeg er helt enig i at en skal glede seg over det en kan klar, og ikke være misfornøyd med det en ikke kan nå. Men slik er det med det en så inderlig ønsker... Ha det godt!
-Margit-

Refleksjon på livsvegen sa...

Kjekk uteplass..
sola skin, men litt kaldt enno..

ha ein kveld!

Dorthe sa...

Der er en kjempefin uteplass og det ser veldig koselig ut. Håper så veldig på litt varme i luften og kanskje det kommer nå:) Ha en fin kveld:)

Dorthe sa...

Der er en kjempefin uteplass og det ser veldig koselig ut. Håper så veldig på litt varme i luften og kanskje det kommer nå:) Ha en fin kveld:)

lavendel mio sa...

Så koselig uteplass du har!
Tenker du nyter livet der ute:)
Ha en fin dag, klem Hanne

Randi sa...

Så koselig uteplass dere hadde!!! her må det da være godt å være:-)
Vi har en liten veranda og uteplass på plena. I år kommer det opp en paviljong over sittegruppen der. Der koser vi oss i all slags vær:-))

Ha en fin mandag