onsdag 12. mai 2010

Glemsk jeg????

Nei da, jeg er ikke glemsk. 
Hadde bare lyst til å finne noe "nytt"
Derfor satte jeg ei eske i kjelleren i to-tre år. Og "glemte" hva som var oppi.
På torsdagen ble det ryddet litt i kjelleren, 
og da dukket esken opp. 
Og oppi der var bl.a. denne.
Den hadde jeg faktisk glemt at jeg hadde. hehe.
Så da fikk jeg noe nytt uten å bruke ei krone.


I tillegg fant jeg denne blomsterpotten i kjelleren. 
Den har vært min svigermor sin. 
Hun satte igjen noen ting her da hun flyttet. 
Vi hadde jo to leiligheter her i huset før. 
Da bodde svigermor og far hennes i første. 
Og ungene og vi oppe.
Så det ble fire generasjoner under samme tak. 
Det gikk bra det. 
Men svigermor valgte å flytte etter at faren døde. 
Nå har hun en litt minder leilighet ikke langt herfra. 


En dag jeg måtte gå å vente i Hov mens min sønn var hos tannlegen,
var jeg innom Hov blomster. 
Og der er det så mye fint. 
Ikke mye der jeg ikke har lyst på. 
Tok noen mobilbilder og viste min kjære. 
Har snart bursdag, så da kan han bare reise dit å kjøpe gave til meg.
Men jeg måtte jo kjøpe meg litt da  jeg var innom. 
Så dette hjerte ble med hjem. 


Har hengt det på siden av ei hylle. 
På den flotte knaggen som jeg fikk i gave
fra Interiør og Hage en gang. 

Over emaljeskiltet er det også kommet noe nytt.
Det fikk vi, eller rettere sagt, 
Det fikk min kjære i gave fra naboene. 

Det er mannen i huset der som har malt det. 
Og min mann fikk det fordi han hjelper de en del. 
Nå driver han å hogger litt ved til de. 
Bilde heter Blomster. 
Og har nydelige farger, som desverre ikke kommer 
så godt frem på bilde jeg har tatt. 


Da venter det snart etpar nattevakter. 
Før jeg skal ha noen dager fri. 

Kommer sikkert til å lage et innlegg til før helgen. 
Men jeg kan jo ønske dere en flott 
Kr.Himmelfartsdag :)




7 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

God Kristi himmelfart og langhelg med 17.mai til slutt :-)
Kjekt finne fram igjen gamle skattar!!

Anitas hus sa...

Så kjekt å kunne finne noen bortgjemte skatter;)Flotte var de jo også.

Ønsker deg en flott Kr.himmelfart, selv om det blir litt jobbing på deg:)
Klem, Anita:O)

Lykkelita sa...

God nattevakt, mannen min har også et par nattevakter nå... Blæh, det er så kjipt... men det er jo fordi vi har huset fullt av småttiser og det er ikke bare enkelt når far skal sove etter nattevakter.

Mange fine ting du fant fram fra glemselen:) Morsom ide!
Klem fra Elisabeth

Synnøve. sa...

Det er slik man ska gjöre alltså. Gjömme noen esker i kjellern.
Ska pröve det og la den stå i mange år.... Minst ett da, för går det lenger tid glemmer eg at den står der...

Kosligt å få en gave når man er der og stille opp å hjelper venner. Da föler man seg verdesatt....
Vi fikk en slik gave idag.
Her på gården kommer det hvert år til våronn og höstonn tre brödre fra Polen. Dem har värt her i snaue 15 år nå. Vi har kjent dem i 5 år. Vi har gjett dem klär, skor og leker. En sykkel og mobiltelefoner. Eg har bakt bröd åt dem når dem värt her og jobbet. Forde at dem har hjelpt oss, og särligt meg når maken ikke värt hjemme. Dem er ju ansatt da av vår husvert og ikke forpliktet å hjelpe oss sån. Men dem gjör det. Og mange ganger uten at du trenger be om hjelp og.
Så idag når eg var ute og sjekket hagen kom en av dem. Han hadde en pose i hånden. Strekker den frem til meg og sier varsågod. Eg tar posen og i den ligger det tre flasker med vin fra Polen.
Dem vet vi er glad i godt vin.
Eg blev så forfjamsa at eg ikke visste vilken vei eg skulle se åt. Men eg blev så glad. For dette viser at dem satt pris på det dem fått.
Dem snakker norsk så vi bruker å ta en kaffe sammen av og til og.

Nå sitter eg og slapper av litt. Har en hodepine som ikke er go. Det tordner og regner...
Gpoer det gjir seg snart.

Nå får du ha goe nattevakter. Håper det blir rolige vakter.
Ha ei flott kristihimmelfartshelg og.
Klems Synnöve.

Hilsen Bodil F.T. sa...

Så mange fine ting! Gøy å finne igjen glemte skatter! DA blir det jo nytt igjen!

Linda sa...

Ja er det ikke kjekt å gå på skattejakt i eget hus!
Jeg rydder ting bort ting nede i kjelleren rett som det er.
Når jeg er der for å kikke etter noe hender det at jeg finner igjen "glemte" ting.

Håper du har hatt en fin dag til tross for jobbing!
Det blir deilig med noen fridager nå da!

Klem fra Linda

irina sa...

Heisann :) Min pers mening er at man ikke burde male slike bord ;) Det har vært et slaker bord....og la de nå fortelle sin historie.....rustikk slik de burde være.

ha en fin helg :)

Klem