tirsdag 28. februar 2012

Litt "nytt"

på kjøkkenet.
Eller nytt er det jo ikke. 
Bare ting funnet i huset. 
En ny gammel duk på bordet. 
Et flott håndarbeid. 
Kjøpt på et loppemarked. 
Skåla blomsten står i er fra Gjenbruket på Nærbø. 
Kjøpt for et år siden omtrent. 


Ikke så vanlig med broderte bilder på kjøkkenet, hehe. 
Hadde egentlig tenkt å ta det ut av rammen 
for å bruke det på ei veske eller ei pute. 
Men enn så lenge skal det få henge over kjøkkenbordet. 
Kjøpt for 15 kr på Gjenbruket på Nærbø


Et lite skilt med noen viktige ord på. 
Lev vel-le ofte-elsk mye. 
Kjøpt på Kremmerhuset en gang


Et annet bilde, fra Gjenbruket på Klepp
På dette står det et bibelvers. 
Er nok en hobbymaler som har laget dette.


Satte en gammel skuff på bordet med de mest 
nødvendige tingene oppi. 
Først og fremst en lysestake. 
Spraymalet for noen år siden. 
En boks med knekkebrød. 
Tildabokser med hjemmelaget knekkebrød og havrekjeks. 
Te og sukker"knupper" som min kjære må ha.



Slik ble det nå
Plutselig blir det noe annet.
Forandring fryder 


Ha en herlig dag 
alle sammen :)

12 kommentarer:

himlaverket sa...

Härliga bilder och broderier du bjuder på idag.
Kram ulla

Bergheim sa...

Den lyseblå duken, tror jeg at jeg har sett før. den er så nydelig !! Den lyse blå fargen er kjempefin. Flotte fine stemningsbilder fra kjøkkenet ditt i dag. Ha en fin Tirsdag.

Malys krok sa...

Du finner alltid så mye spennende rundt omkring! Og så vet du å sette det fram på en måte som gjør det så koselig å se på! Duken likte jeg i den fine lyseblå fargen men fin blondekant er den riktig så vårlig!
Smart med skuffen! -Margit-

Hilsen Bodil F.T. sa...

Dette så koselig ut! Liker alle de gjenbruksfunnene dine. Spennede "jakttrofeer"!!

Anne sa...

Kjekt å forandre litt av og til.
Ser ut som du finner mye fint på Jæren.
Kanskje jeg må ta meg en tur utover en dag ,er på jakt etter en gammel puff..
Likte godt skuffen med lysestaken og tilbehøret,og duken hadde jo en nydelig blåfarge.
Klem Anne

Marit Johanne sa...

Du er så flink til å sette ting sammen så det blir så fint! du har jo mange fine skatter å velge i også. Takk for titten og ha en fin dag!

Balke gård sa...

Hei bloggevenn og takk og takk for koselig kommentar som alltid:) Her var det mye fint, likte spesielt godt duken, har blitt så glad i blått! Ha en finfin vår og ikke mist troen på snekkerferdighetene dine, jeg stemmer på deg:) Mvh Marianne

lavendel mio sa...

En lignende duk har jeg også, kjøpt på loppis:)
Mange fine ting du har på ditt kjøkken!
Klem Hanne

Refleksjon på livsvegen sa...

Du har virkeleg sansen for fine ting og detaljar :-)
Fin veke til deg!

Fru Andersen sa...

Koselig fra kjøkkenet ditt! Fint med broderte bilder, tenk hvor mye tid som har gått med til å lage slike.

Følger deg videre!

God natt!

Marguerite sa...

Så fint och hemtrevligt du har det,Astrid!!!...Tack för allt du delar med dig av!!!...Det är roligt att ändra lite ibland,allt blir som nytt igen!!!.Ha en skön och välsignad dag!!!...KRAMAR!!!

Anna Lisa sa...

Masse flotte skattar. Kjekt å finne så mykje fint på gjenbruk. Eg var der i dag og fann litt eg også :)
Ha en flott dag,
Klem Anna Lisa