tirsdag 7. februar 2012

Nib's februarutfordring

vil jeg henge meg på.
Ikke fordi jeg har noen sjanse i konkurransen,
men fordi jeg har prøvd å lage litt vår på kjøkkenet. 

På engelen som henger her står det Hope.
Og jeg håper på en varm og god vår. 



Dette eggfatet fant jeg i skapet hos min svigermor.
Stilig.
Enn så lenge skal det få henge der til pynt. 
Til påske kan vi bruke det på bordet. 
På hjerte står det 
I hagen- på fransk.
Men her er det så mye snø i hagen
at det er også, enn så lenge, bare en drømm. 


Gult og grønt er vårfarger.
Derfor ble disse koppene satt på hylla.
Eggeglass, både med og uten blomstermotiv,
ble også tatt frem nå.



Etpar små fløtemugger, også fra min svigermor, 
pynter opp i hylla nå....


og en primula i en lysegrønt krus.
Ja det er jo vår. 


Så veldig mye vår ble det kanskje ikke her.
Men det er lenge til våren enda på disse kanter, 
så derfor kan en ikke skru opp forventningene
alt for mye.


Smartpanel har vi ikke i dette huset.
Men masse panel fra vår nærmeste nabo.
Land sag.
Denne panelen heter Flubergpanel. 
Og Fluberg er nabobygda her.
Så det er en veldig lokal panel.
Ha en herlig dag :)

7 kommentarer:

Marguerite sa...

Oj,oj vad du har vårpyntat och fint!!!...Jag blev riktigt sugen på att göra det här hemma med,,,men det är 20 grader kallt och när solen skiner, avslöjar den hur hemska fönstren ser ut!!!Det är bara att rulla ner persiennerna, för att slippa se eländet,ha,hahaha!!!...Får nog vänta ett tag till,men jag fick ju en liten glimt av våren hos dig,Astrid!!!...Tack och Kram!!!

Bondekjerringa sa...

God morgen!
Så fine detaljer, og den grønnprikkete blomsterkrukka var virkelig en fargeklatt :) Kos deg, og lykke til i konkurransen :)
Ha en nydelig dag!

Bergheim sa...

Jeg syns du har en herlig vårvegg der på kjøkkenet ditt. Masse hint om vakre vårblomster og varme vinder. Og så har du sååå masse fine ting. Jeg har nå flyttet ut til kysten og her er det nå mildvær og nesten ikke snø igjen, så jeg håper på en tidlig vår. Gleder meg til å holde på ute. Ha en fortsatt fin dag.

Sologbolig sa...

Så mye fint i tallerkenhylla di, koselig eggefat også. Ha ein fin dag. Klem.

Malys krok sa...

Eggefatet var veldig spesielt og fint! Søt de eggeglassene også! Ser virkelig vårlig ut på kjøkkenet ditt, og det er jo fint å ha noe vakkert å feste øynene på når det er vinter , snø og kaldt ute!
Likte panelet dere har! Ha en fin kveld!-Margit-

Lillekatt sa...

Så mange fine ting!!! Lykke til :-)

Anne Lise Johnsen sa...

Her var det en koselig vegg fyllt meg koselige ting! Herlig :)