torsdag 23. februar 2012

Ny dag

og sola skinner her.
Herlig. 
Dagen skal brukes til å gjøre litt forskjellig. 
Det er bare å velge blandt alle tingene som står 
på "må gjøre" lista. 
Etter jeg kom hjem fra Jæren har jeg jobbet hver dag,
så det er en del ting som har ligget på vent.


Da jeg kom hjem stod det faktisk fortsatt noen roser igjen
etter morsdagsbuketten. 




Min kjære hadde også klart å holde 
liv i hortensiaen.
Han er flink.
Fikk til og med ferdig middag da jeg kom hjem.
Eller den var ikke helt ferdig, men ble det ganske raskt. 


Jeg finner alltid så mye fint når jeg er på Jæren.
Var innom, en for meg, ny butikk.
De fem høns. Der var det mye fint.
Men med begrenset plass må en prioritere.
Har en koffert som kan utvides,
og når jeg reiser passer jeg på at den ikke er helt full.
Så da har jeg litt å gå på.
Hadde også med en del bøker til min leseglade far,
Så da fikk jeg litt ekstra plass på vei hjem. 



Disse nydelige koppene fant jeg på Gjenbruket på Klepp.
Syns de var veldig koselige.
Tefatene hører jo ikke egentlig til,
men syns de også var flotte,
og de kan jo brukes sammen med koppene.


Var også en liten tur innom Ikea.
Men det var egentlig ren tortur.
Det bråker så fælt når de river opp flisgolvet der at 
det gjør handleturen til noe en gjør unna så fort som mulig. 
Men fikk jo med meg litt vaniljelys og en pakke hjertekort. 




På Bok og media på Nærbø kjøpte jeg denne boka.
Den skal brukes litt i dag.
Innimellom en del må gjøre oppdrag. 


Ellers så ble det kjøpt gardiner som skal opp i stua 
i løpet av våren.
De kommer det bilde av etterhvert.
Etpar laken ble kjøpt på Sparkjøp, 
ikke så spennende.
Fant også litt klær, som vanlig.
Er som regel der jeg finner klær jeg liker.
Nå må jeg sette igang.
Det er jo alt langt på dag.
Ha en herlig dag alle sammen :)

13 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Masse flotte ting!
Og godt ord for dagen :-)

Nyt den!

Har vinterferie!! Har ikkje hatt det på maaange år, men hadde igjen ei veke frå i fjor. Herleg! 1000 planar, men har ikkje vore overeffektiv.. Pytt, deilig å kvile litt også.

Magna sa...

Så mye fint du ha funnet Astrid! Nyt dagen selv om det er mange ting å gjøre.
Klem fra Magna

Anne sa...

Høres ut som en fin Jær-tur og jammen fikk du plass til litt av hvert i kofferten på hjemturen.
I dag skinner solen her ,fuglene kvitrer og det er en deilig dag!
klem Anne

Marguerite sa...

Roligt att höra att du haft det bra på din tur!!!...Och så många fina saker du hade med dig hem!!!...Duktig man du har, som hållt liv i blommorna och lagar mat!!!..."Ta inte i för hårt",nu med allt som ska göras,,,tänk på "Ordet för dagen",Ha,hahaha!!!...KRAAAM!!!

Hilsen Bodil F.T. sa...

Ser ut som du har hatt en koselig tur. Så kjekt da!

Magdalena sa...

søte kopper, tenker du har hatt en fin tur---* jæren er spesiell, særlig strendene!
klem,magny

h.espe sa...

Herlig å kunne fylle korfferten med litt koselig stæsj når man har vært på tur! Så superskjønne de koppene var, og de passer jo perfekt til de grønne tefatene :)

Fin torsdagskveld til deg!

Klem fra Hildegunn

Veronica sa...

Hei,
tusen takk for "bruksanvisning";-)
Klem

Black Feathers sa...

Ja jeg hadde nesten glemt at du var på samme kanten av landet i helgen. For oss ble det plutselig avreise fredag kveld så dette var ikke planlagt.

Søte kopper du hadde funnet. Vi prøvde også å svippe en tur innom IKEA men jeg ble fort ganske desperat etter å komme meg fort ut igjen, huff!

Ha en fin helg ;)

hjemme bra sa...

hei, og takk for bloggbesøk.
Koselig med tur til Jæren.
Du hadde med deg mykje fint heim.
Ha ei god helg!

Anitas hus sa...

Så mye flott du har kjøpt Astrid. Skjønne kopper:) Den Tilda boken er den ny? Kan ikke si at jeg har sett den før og den så jo bare lekker ut.

Imponerende av mannen din at han har klart å holde liv i blomstene dine, tjihi^^,)
Kos deg masse i helgen og nyt vårdagene!

Klem, Anita:O)

Evelyn sa...

Hei :) så masse fint du har funnet da.. de koppene var nydelige..

Ha ei fin helg og kos deg :)

Marit Johanne sa...

Det er mange gode ord på den kalenderen din. Jeg har en lignende på engelsk, men vet ikke hvor jeg har gjort av den. Du har fått med deg litt av hvert fint hjem fra turen din også. Likte veldig godt de koppene. Ha en riktig god helg!