fredag 2. september 2011

Da er skapet i hus

Godt en har etpar sterke sønner når en 
handler så tunge ting. 
Fikk med meg begge to i dag så vi fikk hentet skapet. 


Blir bare enda mer glad i det til mer jeg ser på det. 

Her ser dere hele skapet, 
Det er jo ganske stort, 
og det er hjemmelaget. 
Mens jeg drev å la ting i skuffene var det ei 
skuffe som ikke ville gå igjen. 
Det var noen papirer som var kommet bak skuffene som 
hadde sklidd ned og stengte for skuffen. 
Der var det bl.a. et lite konfirmasjonskort til ei dame
vi kjenner, eller kjente, for hun er død nå. 
Så da vet en jo hvor skapet kommer fra.


Ut fra det jeg husker ble sagt da jeg såg på skapet,
må det være hennes eller mannens bestefar som har laget skapet. 
Må nok innom igjen å sjekke så vi får det riktig. 
Vil gjerne ha navnet på mannen som laget det. 
Tror han ene som jobber på bruktbutikken visste det. 

Tror kanskje jeg skal male det. 
Men det blir ikke med en gang. 
Derfor har jeg begynt å ha ting i og på skapet. 


Lys må en jo ha. 

Måtte samle noen av dei gamle tingene her på "nyskapet"


Da er det en herlig fredagskveld. I morgen er det stort loppemarked på Gjøvik. Gleder meg. 
Men kommer ikke til å være der når de åpner. 
Orker ikke å sloss om tingene. 

Håper dere alle
har en god fredagskveld :)

13 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Oj! Det var eit flott skap!
Kjekt kjenne historia til skapet..

god loppemarkedhelg ;-)

Helen sa...

Nydelig skap!

Nostalgia sa...

For et koselig skap ! Ser ut til å romme mye og du har jo så mye fint !

Ønsker deg en fiiin helg !
Klem, Nostalgia

Brit. (lille meg) sa...

Du har fått tak i et fint skap!
Det er stort, og har nok plass til mye....
Spennende å se hvilken farge du etterhvert velger på det......
Ha ei riktig god helg!:)

Black Feathers sa...

Det var et nydelig skap, og så moro når man vet litt historie også. Veldig kjekt med sterke sønner til å bære for det ser jo tungt ut :)
Ha en flott helg og tusen takk for dine koselige kommentarer, jeg setter stor pris på det :)

Janne Tove sa...

Du verden for et flott skap - men skal du male det??? var så fint slik det er....
Fant deg gjennom Sigrid...blir spennende å lese litt mer her.

Hilsen frå jannetove Jaren Hadeland:-))

lavendel mio sa...

Ååå for et flott skap du har fått!!.. så stort og romslig, plass til mye der.
Lykke til med loppisen, da, håper du gjør noen kupp:)
Go lørdag, klem Hanne

Berit T sa...

Herlighet for et flott skap, virkelig et kupp!
Og så mye fin pynt du har.
Lykke til på loppemarkedet.
Ha en fin helg.

Lill sa...

For ett nydelig skap

ha en flott helg
klem fra Lill

Midnatsrop sa...

Vilket underbart skåp. Och så fint du har dekorerat. Önskar dig en härlig helg. Klem!

Randi sa...

for ett flott skap!! heldig var du som fikk det i ditt eie.
nyydelig pyntet også:-)

Prinsesse Elin sa...

Å herlighed for et vakkert skap. Jeg tror jeg ville hatt ventet med å male det....for alltid. Synes det var vakkert med tre mot det lyse. Guri så heldig du er. Du vennen min...du er så god! Jeg blir så glad hver gang du stikker innom på bloggen og skriver neon ord. Jeg er veldig takknemlig for at du finnes både med din vakre og inspirerende blogg men også for du gir så mye av deg selv til oss andre. Klem fra Elin:)

Sologbolig sa...

God morgen !
Åh, for eit nydelig skap. Spesielt og spennande.
Heilt enig med deg, det er ikkje noe kjekt å komma når loppemarkedet åpnar. Voksne folk som nærmast slåss ogm TING !! Ufattelig.
Ønsker deg ein fin søndag. Klem.