søndag 18. september 2011

Måtte bare ha disse

nydelige blomstene til helga. 


Vi feiret begge sønnenes bursdager i går. 
Så derfor måtte det bli noen mørke blå/lilla blomster. 


En hvit alpefiol sneik seg også med i handlekorga 
på blomsterbutikken. 



Så blir det noen flere bilder av skapet mitt. Spisestua måtte jo ommøbleres siden jeg fikk inn 
det nye skapet


Blir jo bare mer og mer fornøyd med 
dette skapet. 


Føreløpig er sjenken flyttet til denne siden av spisestua. 
Håper vel på å få tak i noen annet i stedet for denne. 
Eller kanskje jeg får malt den en gang. 
Men nå har jeg litt andre maleprosjekter på gang. 
Så dette får vente. 

Den store buketten med Gladioler behøvde litt plass
så dei havnet her på skjenken. 

Satte skapene ved siden av hverandre 
der skjenken før stod. 
Det får stå slik ei stund. 
Er ikke helt fornøyd med det.
Ønsker meg et stort skap her. 
Det står et på bruktbutikken, men det er ikke til salgs, 
enda. 
Håper det skal selges en gang. 
Har bestilt det, så jeg håper det havner her etterhvert. 


Stua ble jo litt lysere siden jeg fikk dekket omtrent hele 
furuveggen som er bak skapene. 
Det er vel også et maleprosjekt på vent. 
Er vel ganske fornøyd med spisestua nå. 
Men en har jo alltid noen ønsker og prosjekter i tankene. 


Da står ei kveldsvakt på programmet, 
og så er det to dager fri. 
Skal prøve å bli ferdig med prosjekt bokhylle, 
og så må jeg til Gjøvik pga kjøp av
ny kopimaskin til menigheten.
Må også på et personalmøte på tirsdag. 
Så egentlig blir det bare en fridag. 
Jaja. får jobbe ekstra raskt på mandagen
så får jeg vel unna en del.

Ha ei riktig god uka alle sammen 

En ekstra hilsen til Anette
som har åpnet ny blogg i dag. 
Gleder meg til å følge henne. 


16 kommentarer:

Janne Tove sa...

Gladioler er vel berre ein av dei finaste blomstane som finnst - nydleg var dei - god søndag til deg:-))

Lill sa...

Så fint du har det da:)
Første gang jeg får sett ordentlig hos deg:)

flotte blomster

klem fra Lill

Hilsen Bodil F.T. sa...

Herlig! Du har jobbet hardt og fått et flott resultat. Skapet er jo så flott!

Malys krok sa...

Koselig i stua hos deg! Flott det nye skapet ditt! Alltid godt når jobben er gjort og en kan kose seg med resultatet, og være fornøyd!

Gratulerer med bursdager! Nydelige blomster i den anledningen!
Ønsker deg en fin ny uke! -Margit-

Marit Johanne sa...

Flott skap du har fått, og nydelige gladioler! Gratulerer med sønnenens bursdager! Ønsker deg en fin uke!

Bergheim sa...

Gratulere med bursdager. Nydelige blomster. Alpefiol er jo en høstfavoritt. Den minner meg om noe spesielt i min ungdom, skal fortelle det en annen gamg. Stua de er kjempefin, og skapet har du veldig god grunn til å være fornøyd med. Kjenner et lite anslag av misunnelse der... Sjenken ville jeg beholdt og kanskje malt. Ha ei finfin høstuke :)

Marguerite sa...

Jag förstår att du var "tvungen" att ha de fina gladiolerna!!! Vilken vacker färg!!!.....Så fint du har det,Astrid!!!...Såg att det stod en gitarr i hörnet!!! Spelar du på den??? Ha en fin vecka!!! Kram!!!

Solstrålå sa...

Så koselig hos deg!Og skapet var knallfint!
Gratulerer med guttene,,,,Septemberbarn er best,,,hi,hi!Jeg fyller år i morgen ;o)))
Ha en flott høstdag!
Goe klem fra Sol
Skal kikke innom den nye bloggen!!

VillaVårfrubakken sa...

Gladioler finner veien hit rett som det er, fordi bare er så vakre. Så koselig det ser ut hos deg, lykke til med malerprosjekt...klem fra meg

Magdalena sa...

for et flott skap! heldige deg...
deilig med blomster inn nå som hagesessongen er borte.. j ata en tur til køben, !! har aldri vært der før, det var en sann fornøyelse! byen er skjønn og danskene ligeså!
kjøpte blomster og la i kofferten, det gikk helt fint, snittblomster til kr 10 og 20 kr pr bukett, eks tulipanene ligger tørre i butikken, tåler frakten godt! alpefioler og azalea kostet 10 kr potten... skjønner ??
ha en fin uke videre..
hilsen magny

rod i hob sa...

Tuuusen takk :-)

Godt fornøyd me de nya bildet mitt ja! Å begynne OG å bli fornøyde me den "nya" stovå.. Kjenne meg igjen i din skal bare/ønsker meg, skulle hatt.... :-)

Sette kjempestor pris på at du e så flinke te å kommentera hos meg :-) Ikkje alltid eg e lika flink.. Men, men :-)

Ha en strålande dag!!

rod i hob sa...

Tusen takk for helsing på dagen min :-)

Kjepmekoselig!!

lavendel mio sa...

Gladioler er så vakkert!!
Så koselig du har gjort det, og skapet er jo skikkelig nydelig.
Go helg til deg fra meg;)

hjemme bra sa...

Hei, så flott skap du har fått deg!
Og nydelige blomster. Håper alt står bra til.
:-)

Alven sa...

Hei :-)

Nydelig blomster :-) Ønsker deg en flott dag :-)


Klem

Synnøve. sa...

Godmorgen Astrid.
Så flott du fått det på spisestua.
Har litt lyst å få lysere her og. Men det er så vanskeligt når vi leier da.
Men vi får no sjå :))

Her har uka värt litt hard.
Bilen krangla når gubben skulle på jobb på lördagsmorgon, tenningslåsen sa opp! Så han kunne ikke vri om nökkeln og få start på bilen...
Blev drosje inn til Kongvinger...2 mil, knuste briller og ett blödende sår i panna... Klokken 4 om morgon... Men nå är bilen på verksted, gubbens briller på rep, og han har fått ett nytt flott merke i panna som kjennetegn :))

Men det er travelt når det står på...

Sol på vei opp idag. 15 grader nå så det ligger an til ei flott dag i slutten av september...

Kos deg og nyt dagen og helgen som kommer nå.
Klems Synnöve.