tirsdag 13. september 2011

Høsttur i fjellet

I helga har min kjære og jeg hatt noen flotte dager 
på hytte på Beito. 
Startet med å kose meg i hytteveggen fredag ettermiddag. 


Min kjære kom etter jobbe, på motorsykkel. 
Så mens jeg ventet, rakk jeg å bake muffins. 
Måtte ha noe godt å kose oss med i helga. 


Lørdag var det like fint vær, 
så da ble det en motorsykkeltur over 
Valdresflya. 

Rekkefølgen her ble visst litt feil. 
For på returen stoppet vi i Heidal. 
Måtte ta bilde av den flotte kirka der. 

De har laget noen små "tak", å plassert en del gamle 
gravstøtter under der. 
Syns dei er flotte. 

I inngangen til kirka, våpenhuset?, står det noen i tre
Kjempeflotte de også

Nydelige utskjæringer


Vi hadde en matstopp ved Gjendesheim
Mens vi satt der kom en av båtene inn. 


Kanskje vi prøver å få til en tur med
båten neste gang vi reiser den veien. 
Men har ingen planer om å gå Besseggen. 
Det får andre ta seg av. 


Vi kjørte til Otta, 
kjøpte årets siste?? softis der,
før vi begynte på returen. 

Nok et nydelig bilde fra fjellene. 
Sitter bak på motorsykkelen og 
bare nyter naturen når vi er ute å kjører. 
Syns det er så flott


Her skinner sola, nå. 
Håper det varer ei stund. 
Ønsker dere alle 
en flott tirsdag :)

14 kommentarer:

Ruth Bernssen Bø sa...

kan ikkje sei at sola skin her akkurat.....

Fin tur de har hatt, i vakkert fjellandskap.

God tirsdag til deg og

Lill sa...

Så nydelig det så ut:)
HEr bare regner deg som bare det..jeg var sååå våt når jeg kom hjem etter å ha levert marcus..til og med var det vått i vognen,tross regntrekk:(

Ha en flott uke..
klem fra Lill

Nikoline sa...

Så flott tur!
Eg har ikkje kome så langt at eg har tatt årets FØRSTE softis eg endå...
Klem frå Nikoline som snart renn vekk i haustregnet:0)

Hilsen Bodil F.T. sa...

Jeg liker storslagne veistrekninger svært godt, og Valdresflya er en favoritt!!!

Marguerite sa...

Åhh,vad avundsjuk jag blir,Astrid!!!Ni har ju rena paradiset däruppe!!! Tack för att du delade med dig av denna fantastiskt fina höstturen!!! Kram!!!

Midnatsrop sa...

En verkligt fin,och sagolik tur Astrid. Älskar den underbara naturen ni har blivit välsignade med i Norge. / Hälsningar från Sverige!!!

Kreoline sa...

Nydelig tur, flotte bilder i et vakkert landskap. Ser ut som dere har hatt være med der også. Klem fra Mona.

Marit Johanne sa...

Å, for en fantastisk tur dere har hatt! Og så heldige med været. Vi har snakka om å dra til det området på ferien neste sommer. Vi leide hytte like ved starten på veien over Slettefjell for mange år siden. Veldig fint oppover der. Den gangen gikk vi til toppen av Bitihorn, det blir det nok ikke noe av nå :)

Bergheim sa...

Ser ut som dere har hatt en kjempeflott tur. Vakker natur og bra vær. Ha en kjempefin dag.

Anne sa...

Så fin tur dere har hatt !
Nydelige bilder i et vakkert landskap..
Her har himmelens sluser vært vidåpne i to døgn..håper på bedring.
Fin onsdag til deg !
Klem Anne

Alven sa...

Hei :-)

Nydelige helg dere har hatt på ett flott sted :-) Har hytte oppå der selv,og gleder meg enda mer til vi skal dit igjen når jeg ser bildene dine :-)

Ønsker deg en flott onsdag :-)


Klem

lavendel mio sa...

Så fin tur dere har hatt, høsten kan jammen være fin den:)
Flotte bilder du har tatt!!
Ha en fin dag, klem Hanne

Solstrålå sa...

Fantastisk natur,,,og flotte bilder!
Heldige dere som har sett sola ;o)
Ønsker deg en velsignet god natt!
Nå får jeg komme meg i loppekassen.
Goe klem fra Sol

Janne Tove sa...

Så fin tur - deilig på fjellet i godt veir.
jannetove