onsdag 7. september 2011

"Nytt" middagsservise

og litt annet er det jeg vil vise i dag. 
Driver stadig å pakker ut og sorterer 
ting fra min svgermors leilighet. 

I dag har jeg bl.a. tatt ut en masse bilder fra rammer. 
Hun har ikke plass til så mye på veggene så jeg må få satt 
en del av bildene hun hadde i rammer, 
inn i album. 


Har etterhvert fått en del mugger. 
Noen av dei har jeg samlet på toppen av et skap. 
Vet ikke om jeg er helt fornøyd med det. 
Får nå se hvor lenge det blir stående. 


I et av skapene til svigermor fant jeg
den blå Figgjokanna med lokk. 
Dei andre hadde jeg fra før. 


Noe jeg er veldig glad for er dette middagsserviset. 
Det har middagstallerker, asjetter, 
suppetallerker, dessertskåler og flere serveringsfat. 
Det er mellom 8 og 12 deler som er uten skår. 
Ikke ofte en er mer enn 8-10 stk. på middag her. 
Så det skal holde lenge, tror jeg. 


Hun har selv funnet det på loppemarked for noen år siden. 
Jeg håper jeg kan finne noen kopper også. 
Så blir det helt komplett. 


Avslutter i dag med et 
stemningsbilde fra trappa. 


En riktig god dag
til alle mine koselige lesere. 
Tusen takk for alle oppmuntrende 
kommentarer dere legger igjen :)



14 kommentarer:

Nikoline sa...

Så heldig du har vore her!:0)
Middagsettet vekkjer minner frå "fårne dagar" - og så likar eg såååå godt Figgjosettet i LYSBLÅTT!! Har sjølv nokre deler av det samme i lys gult,men det blå er så mykje finare....
Du hadde eit kjempekoseleg innlegg under her også,nett slik er hausten!
Ha fine septemberdagar:0)

Brit. (lille meg) sa...

Så mye fint her! Flott middagsservise du fikk! Og så mange flotte mugger samlet oppå skapet!
Fin trappepynt også....
Ønsker deg en fin onsdag!:)

Bergheim sa...

ÅÅÅ, så mange herlige ting du viser. Det går rett i hjertet på meg, både muggene, serviset og trappa. Det middagserviser ble jeg skikkelig misunnelig på. Neste gang jeg kommer over noe sånt må jeg bare gripe muligheten. Ha en flott høstdag.

Marguerite sa...

Ja, nu har du,så att du kan ställa till med ett riktigt "dunderkalas",Astrid!!! Jättefin servis,skulle gärna haft den själv!!!Och fin bild från trappan!!!Tack för titten inne hos dig,det är roligt,som alltid!!! Kram!!!

lavendel mio sa...

Ååå du er bra heldig!! For et nydelig servise, elsker den grønne fargen:)
Og for en muggesamling da, av edelt porselen:)
Koselig høstpynt på trappen:)
Ha en fin kveld, klem Hanne

Ninas Interiør sa...

Så mye fint du har fått! Kjempefint middagsservise! Får håpe du finner noen kopper som passer til, da!:)

Er ikke alltid bare bare med nattevakter, nei. Men jeg har holdt på med det i snart 18 år, så jeg er nok inne i gamet. Vet at det ikke er lett å begynne med det når man blir litt eldre, ihvertfall..

Ønsker deg en fortsatt fin uke!

Klem Nina

Anonym sa...

Dette er jo rene skattekisten. Og at det er fra familien gjør det jo ekstra kjært.
Så mange flotte ting. Det lyseblå serviset er jo bare helt herlig og middagsserviset.........lekkert.
ha en fin dag, kjære deg og takk for tips ang symaskinen.
Klem fra Ingunn

VillaVårfrubakken sa...

Utrolig mye fint, spesielt liker jeg den lyseblåe mugga. Håper du koser deg på denne fine høstdagen....en liten klem fra meg til deg

Kreoline sa...

Her har du vært heldig, nydelige mugger, spesielt de lyseblå. Vakkert servise, husker mønsteret fra da jeg var liten. Håper svigermor trives på sykehjemmet, trist at det ikke er plass til så mye, men så er det ikke så mye vi trenger heller. Fin fredag til deg, klem fra Mona.

Solstrålå sa...

Sååå nydelig det lysegrønne middagserviset var!!
Herlig farge og design.
Ønsker deg en god natt.
Blessings from Sol

Garden Angel sa...

Hei Astrid!
For et nydelig middagsservice!
Vakkert!
Hørtes koselig ut at dere hadde grilla og kosa dere i solveggen på jobben også :)
En fortsatt fin helg ønskes deg og takk for koselige kommentarer.
Klem

Marit Johanne sa...

Så mange fine mugger, og det middagsserviset var flott. Må være morsomt å dekke bord med det, og du er så flink til å pynte bord så det tror jeg blir bra! Ha en god helg!

Lill sa...

Du har så masse flott:)
Likte veldig godt det middagsserviset..det var NYDELIG...

Takk for koselig kommentar på bloggen min:)

Ha en finfin uke..

klem fra Lill

Anna Lisa sa...

Å så masse pent du har.
korleis går det? Eg har vore litt borte frå bloggverden. Sliten og har travle dagar for tida. Men har blogga i kveld endelig :) Tenker jo på dokke bloggvennane mine innimellom :)
Ha en fin kveld min venn
Klem Anna lisa