søndag 4. september 2011

Høststemning i huset

Ja her er det fyr i ovnen,
tente lys om kveldene, 
og skikkelig sur høst ute. 
Hadde håpet på mange varme høstdager, 
men meldingene går nok på noe annet.
Så da får en lage en lun høststemning inne. 
Her er skapet mitt, igjen. 
Denne gangen i kveldsstemning. 
Mange levende lys.


En annen ting en må ha er noe varmt og 
godt å sitte på. 
Her skimtes saueskinnet i gyngestolen, 
bak rosebuketten som er en av bukketene til helga. 
Med 25,- for 7 roser på Plantasjen,
ble det visst fire bukketer med hjem denne helga. 

Min svigermor hadde flere slike bestemorstepper. 
Hun har ikke laget de selv, men funnet de på loppemarked. 
Nå er to av de på plass i stolene hos meg. 
Litt finere å se på enn dei gamle trekka på stolene. 


Høststemning på kjøkkenet. 
Levende lys i stakene, 
og plommer i skåla. 
Det er høst det. 

Enda et lys er tent. 
Det lyser for dere alle som en 
stor takk for alle gode ord dere legger igjen 
her hos meg. 
Tusen tusen takk


God søndag 
og ei herlig uke til dere alle :)


9 kommentarer:

stallnilsen sa...

Å så koselig høst stemning du hadde det inne ;)
Her har vi nydelig høstvær, med 18 gr og fønvind, så æ har ennu ikke kommet i høst stemningen ennu.
Nydelige bilder, ha en fin søndag, hilsen Lisbeth ;O)

Janne Tove sa...

Nydlig stemning - man får lage god og varm stemning inne når det er så surt og trist ute.
Ha en fin søndag du og.

jannetove

Hilsen Bodil F.T. sa...

Kjekt at en kan kose seg i mørke høstkvelder, alle årstider har sin gen sjarm!

Marguerite sa...

Så härligt fin stämning du har skapat,Astrid!!! Härliga rosor....Här har vi haft en fin sommardag,med strålande sol och värme!!! Kram från Sverige!!!

Nostalgia sa...

Tid for innekos og tente lys :-) Stemningsfullt hos deg i regnværet.

Ønsker deg en fin ny uke
Klem, Nostalgia

Anonym sa...

Hei.
Så koselig du har det !
Jeg har lest meg nedover i bloggen din og er imponert over alt det fine du viser fram.
Skapet var utrolig flott og utenom det vanlige.
Og alt det fine porselenet og tingene som har tilhørt din svigermor. Jeg forstår av det du at du er en samler ?!
jeg kommer tilbake hit....
Ha en flott ukestart.
Klem. Ingunn

Anonym sa...

Hei :-)

Du har rett - man må gjøre det beste ut av det :-)

Hyggelig høststemning inne hos deg .

Anonym sa...

Hei igjen.
Takk for koselig hilsen .
Jeg bor i Forsand kommune, på Oanes. Vi kommer fra Sandnes og har ikke bodd her mer enn 2,5 år, men vi stortrives her.
Ha en flott dag.

Dorthe sa...

Ja her var det utrolig mye fint og du har jo fått et helt urolig nydelig skap.. Ja nå er vel høsten her. Det har jo regnet og regnet.. elva er stor nå.. Det var vel sommeren som kom og gikk. Koselig med levende lys om kvelden. Det skaper stemning. Ha en riktig fin uke.