torsdag 23. april 2009

Bruktkjøp

Måtte, som jeg skrev i går kjøpe noen innerputer. 
Gikk innom bruktbutikken for å se hva jeg fant. 
Og der var det fire puter. 
Men det var jo mer å ta med seg der når en først var innom 
To malte treesker, ei glasskål med lokk, te-lys holdere
og et lite lysfat
I tillegg står alt opp en av seks lin servietter. 
De var flotte. 


Glass skåla hadde sissilert mønster, 

Syns den var veldig fin. 

Jeg drev å ryddet litt på gjesterommet i går. 

Og da såg jeg at det manglet en lampeskjerm. 

Det fant jeg også i dag. tror jeg skal male foten

og sy nytt trekk på skjermen.

Men det blir ikke i dag. 

I tillegg fant jeg denne fillerya. 

Den var lys og fin syns jeg. 

Det er ei stund til jul enda, heldigvis. 

Men når jeg kommer over slike flotte julekrybber,

klarer jeg ikke la vær å kjøpe.

Så jeg fikk med meg de to pluss en engel. 

Engelen har plass til et te lys inni. 


Dette var dagens fangst. 

Er veldig glad for det siden jeg ikke kom meg 

avgårde på loppemarked i helgen. 

***

Nå skal jeg snart på jobb. 

Skal jobbe i hvertfall fire dager. 

Over helgen vet jeg ikke helt enda. 

Vet det er ei som er sjuk i dag.

Håper for hennes del at hun er frisk til mandagen. 

Men visst ikke blir det kanskje jobb på meg på mandagen også. 

***

For alle i Rogaland

Ta en tur på Kremmermarkede i Sandnes i helgen

Der skal bl.a. denne flotte damen selge sine fine varer.

***

Ønsker dere alle 

ei god helg :)

***

15 kommentarer:

cecci85 sa...

tusen takk for kjempe koselig kommentar på bloggen min,
og hjertelig velkommen tilbake


Du har åsså en nydelig blogg

Ruth Bernssen Bø sa...

Det er litt av ein fangst du du har fått deg.
Det vert nok heller ein tur eller to på meg i helga, ikkje bruktmarked.
Ha ein fin ettermiddag/kveld.

Brit. (lille meg) sa...

Du finner alltid noe fint på bruktbutikk,du! Flotte saker du har fått tak i!
Du har vært heldig!

Malys krok sa...

Så mye fint du har kjøpt på brukbutikken! Glasskåla ser flott ut, og de roseeskene var aldeles nydelige. Lørdag skal jeg på loppemarked, ikke for at jeg trenger noe, men er artig å se om det skulle være noe ekstra.
likte også de julekrybene du har kjøpt. Ha en god helg om litt. Hilsen Margit.

Anna Lisa sa...

Å så masse flott du fann. Likte den glassskåla med lokk på. Nydelig. Og fylleryaa er akkurat ei slik som eg kan tenke meg, og aldri får nok av :)
Godt å vere på nett igjen.
Ha en fin kveld!!
Klem

Bergheim sa...

Her har du jammen funnet mye lækkert. Jeg samler også på julekrybber, men det gjør tydeligvis mange andre også for de er vanskelig å komme over. Tusen takk for kommentar i bloggen. Og ei riktig god helg til deg også.

Synnøve. sa...

Det var ikke värst det der...
Mange flotte fynd du fikk med hjem.
Det er viktigt å ha blikk for ting. Det har du....
Nå skal eg hoppe i loppekassa....
Men för eg sier natta så vil eg si at det er Glåmdalsmarken her i helga.
Så har du mulighet, ta en tur.
Klems Synne.

hjemme bra sa...

Du og du så mykje fint du finn på bruktbutikken!
Du har auge for fine ting.
Nokre gonger, når eg er på bruktbutikken, finn eg ingenting pga. at der er så mykje...

God helg!!!

Dorthe sa...

ja det er heldigvis lenge til jul. Innenom og ønsker deg en fin helg.. jeg holderpå ute idag og det er mye som må gjøres, men det er koselig å pusle rundt huset. Plantet stemor.. håper du får en riktig fin helg:) også selvom du må jobbe.

lavendel mio sa...

Litt av noen kupp du har gjort:)
Likte de julekrybbene:)
Ha en nydelig helg,klem:)

♥ Stines hverdag sa...

Enda flere funn i bruktbutikken, de dekorererte boksene var sommerlige og fine.

Ha en fin helg!

Aina sa...

Fine bruktkjøp, heldig du var som fikk tak i de fine julekrybbene.
Her klarte herr Fagerheim å brenne fillerya mammaen min akkurat hadde tatt med til å ha i kjelleren, jeg trodde han snakket om en gammel kjøkken rye som hadde ligget ut hele vinteren(skulle på søppeldynga)Lite forfjamset jeg da når jeg ser matta gå opp i røyk;-P
Håper du får fine vakter, og en ellers fin søndag!

Nattaklem fra hun som som oftest klarer seg med en 4 timers søvn;0)

Bestemor Aud sa...

Bruktbutikker er genialt - finner ofte finere ting der enn i butikken, og prisene er jo som regel også hyggelige. Fin fangst du har gjort her. Sånne kreative folk som du ser nok også ting lettere enn oss middelmådige!
Ha en velsigna uke med jobb og alt annet!

Olstad sa...

Det var en utrolig fin glasskål med sisseleringer du hadde funnet.

Takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Som deg hadde heller ikke jeg lekehus når jeg var lita -ønsket meg det alltid. Vi hadde et rom i ett gammelt hus det var stas det også, men ble aldri det samme som eget lekehus. Nå har foreldrene mine bygget til barnebarna. Jeg ler litt når jeg tenker på det:-)

Ha en fin uke.

sammen på veien sa...

Takk for hilsen til meg!!!!
Fine ting du har funnet :)
Nå har du sikret julen også. Ikke dumt i det hele tatt!
Lykke til på jobb!!!

god klem fra meg