tirsdag 21. april 2009

Tur i vårværet.

I dag har det vært et flott vær. 

Måtte gå en tur. 

Har forresten kommet meg ut på tur flere dager nå. 

Håper jeg klarer å fortsette med det. 


Det tiner og småbekkene går store. 

Det er fasinerende å se på syns jeg. 


Da jeg gikk tur i går såg jeg mange traner og et rådyr. 

I dag var det ikke så mange traner, 

men det var tre rådyr på jordet. 

Etterhvert forsvant tranene, de er nok ganske vare på mennesker.

Rådyrene ble værenede. 

De stod og fulgte med meg av og til. 

Men fortsatte å spise ganske lenge. 

Det var til slutt jeg som gikk. 


Kom over disse på min vandring. 

Hadde vært fine å sette inntil veggen

med erteblomster klatrende på til sommeren. 

Men de får vel ligge, låg inne på området til min manns arbeidsplass. 

Ønsker dere 

en god kveld :)

11 kommentarer:

Lykkelita sa...

Kan han ikke bare lure en slik med seg når han går fra jobb i morgen??!
Vakre bilder, så herlig med fugle- og dyreliv! Ser ut som du hadde en fin og innholdsrik tur i dag:)

Hulda sa...

Så fin vårtur du har hatt. Artig å se rådyrene. De måtte være litt av et syn. :)

Julies sa...

Hei du !
Du har ikke nevnt noe om hverken loppemarked eller bloggtreff i helga, så jeg går ut fra at jeg ikke gikk glipp av noe ?
Du kan jo utsette gjøvikturen din til torsdag, så kan du ta en kaffekopp med meg og Nina på cc i stedet....

Missfryd sa...

Så herlig syn du du har på turene dine, da:-)
Fortsatt fin uke til deg.
Klem I

Marit Johanne sa...

For et flott syn med tranene og rådyra!

Aina sa...

Her også!Har det vært finvær mener jeg:0)
Så kjekt at du fikk tatt bilder av rådyrene da, har et par mobilbilder med bare stumpen av de, fikk bare knipset bakenden da de la på sprang hehe...
Kan jo hende mannen din får lov til å ta med et par hjem, av og til kan en ha flaks.
Håper du får samme flotte været i mogen også.
Klem!

Prinsesse Elin sa...

Ameringsjern har man jo alltid bruk for:O) Mannen har også slik som sin arbeidsplass...eller iallfall han rekner ut priser på slike jobber så får de andre på jobben lage gulv med slike. Men de funker utmerket som espalje.
Rådyr derrimot er vakre å se på men bringer med seg denne hersens flåtten som jeg hele tiden må renske bikkja for. he he
Ha en nydelig onsdag å takk for besøket på bloggen-
Klem fra Elin:O)

Ruth Bernssen Bø sa...

Så spennande å gå på tur, når ein får sjå slike dyr/fuglar.
Ha ein fine dag.

Mitt hvite hus sa...

Armeringsjern....i love it...
Det kan man bruke til så mangt...
Så herlige bilder da... deilig med fine turer og når opplevelsen er som hos deg blir det jo en ekstra flott tur...
ha en fin dag Klem kerstin

Dorthe sa...

Så morsomt å se noen rådyr. Så flink du er til å gå tur:) Vi får nyte det fine vær så lenge vi har det.. Jeg skal ut å ordne litt mere i ettermiddag. Egentlig er denne tiden litt travel. Så mye man har lyst på å gjøre når våren kommer. Ha en fin dag:)

Brit. (lille meg) sa...

Så flotte bilder har fått på turen din! Traner har jeg aldri sett.
Rådyr var det mye av der vi bodde før. Men så kom gaupa, og bestanden minket betraktelig.Men den holder på og tar seg opp igjen, tror jeg.
Det var til og med bjørn(!) der vi bodde før, men det var etter vi flyttet. Det var bilder i lokalavisa av fotsporene,den tok sauer på innmarka.
Jeg har vært slapp med turgåingen i det siste, men nå må jeg visst starte igjen.
Ha en strålende dag!:)