søndag 26. april 2009

Litt matlaging

Hengte opp en "lysekrone" på balkongen i går. 

Den ser så utrolig skjev ut. Må se om jeg får ordnet det. 

Hadde bare blå lys for hånden, så det ble det i går. 

Lysestakene på bordet fant jeg på bruktbutikken. 

Bilde kan forstørres.


Mener jeg hadde en ganske så effektiv dag i går. 

Støvsugde 1.etg. før jeg kjørte eldstemann på jobb kl 9

Handlet litt. 

Laget sitronfromasje til dessert i dag. 

Stekte tyrkiske kjøttkaker og laget tomatsaus. 

Det er jo mye bedre med den en lager fra bunn av selv.

Laget deig til pizza og to brød. 

Lager alltid ekstra deig når jeg skal lage pizza

så får jeg brød sammtidig, 

Deigen lager jeg som regel med en del grovt mel i.

I går droppet jeg solsikke og linfrø til ungenes store glede.

Ja, og så hengte jeg opp "lysekronen" på balkongen

Men så måtte jeg lese litt blogger før jeg reiste på ettermiddageskift. 

Disse orkideene syns jeg er så utrolig fine. 

Alle har jeg fått i forskjellige anledninger. 

Fra venstre: av min svigermor etter at jeg laget til 70 års lag for henne.

Neste: Av min bror og kone etter at jeg hjalp til med å arr. bryllupet deres. 

Siste: Fra datter til ei vennine da jeg laget bryllupskake

og hjalp til litt i hennes bryllup.

Den har jeg hatt i to år, og den kommer stadig med nye blomster. 

Koselig med slike minner.


Kommer nok til å jobbe en del fremover. 
Har fått 50%stilling for et halvt år fra 1.mai. 
I tillegg jobber jeg som vikar på samme sted. 
Og nå begynner folk med ferie.
Og så er det ei i 100%stilling som ble sykemeldt pga prolaps nå. 
Så desverre for henne, kan det ta litt tid før hun er tilbake. 
Men da blir det også litt mer jobb på meg og de andre vikarene. 
Mulig det vil ta litt tid mellom innlegg fremover pga jobb. 
Jeg har desverre ikke den energien at jeg klarer å være så 
veldig kreativ i heimen visst jeg jobber mye. 
Men jeg kommer tilbake. 
Er nok innom dere jevnlig selv om jeg ikke rekker
å kommentere så ofte som jeg bruker. 
Vil med det samme si tusen takk for alle koselige 
kommentarer dere legger igjen hos meg. 
Setter veldig stor pris på det. 
***
Ønsker dere alle ei riktig 
god uke ;)
***

11 kommentarer:

Bergheim sa...

Så mye fint du fant på bruktmarked, Og jammen har du vært effektiv også. Grattulere med jobb. Likte veldig godt orkidèene dine. De blomstrer nydelig ;)

Lykkelita sa...

"Den enes død, den andres brød..." Sånn er det nå en gang. Fint for deg at du får jobbet en del, synd for oss at du vil blogge mindre. Det er alltid så koselig å komme innom til deg. Din kreativitet og deleglede setter jeg stor pris på!
Brødene så herlige ut - pizzaen likeså:)
Ha ei god natt og ei strålende ny uke!
Klem fra nord.

lavendel mio sa...

Jammer har du styra på!!
Dumt at du ikke får tid til å blogge så masse da. Men en må ha både tid og lyst. Håper det ikke blir så lenge å vente på neste innlegg fra deg:) Koselig blogg du har forstår du:)
Ønsker deg en nydelig uke,klem:)

Aina sa...

Alltid kjekt med ekstravakter når en ønsker jobbe mer, selv om det er leit at kollegaen din er syk.
Nydelige orkideer, håper det kommer nye blomster på mine, ikke det samme uten blomst nei;-D
Du får ha en fin jobbuke, og så ser jeg fram til dine innlegg når det passer med energi og overskudd.

Stor klem fra meg.

Mitt hvite hus sa...

Jammen for en energi bunt er...så mye du har rukket i løpet av helgen..
Så bra at du får jobbet mere, synd for de som blir syke selvfølgelig.. Jeg er slev vikar..så det kan være ganske usikkert.. Men det er kjekt når en får fast vikariat.

Lykke til og god uke Klem

Anna Lisa sa...

Du er jammen flyttig og flink.
Hørtes deilig ut med nybakte brød i ovnen. Dine såg så store ut. Eg laga dei kansje litt for grove.Mine blir aldri særlig høge eller luftige.
Gratulere med meir jobb. Du får det travelt framover.
Ta vare på deg sjølv opp i alt.
Ha en flott dag.
Klem

Dorthe sa...

Nå ble jeg sulten:):) Åh det ser sååååååååå godt ut:) Du er jo heldig som har fått den litt jobbing utover:) gratulere. Slutt på det fine vær, men litt har jeg da fått gjort ute.. Vi får håpe det snart blir bedre igjen. ha en fin mandag kveld:)

Sologbolig sa...

Så effektiv du har vert da. Mange fine orkideer.....det er nydelige blomster syns eg. Eg har gått opp i 80% jobb nå etter påske og det merkes. Heldigvis litt fridager innimellom nå i mai. Ha ein fin dag.

Hilsen Bodil F.T. sa...

Jeg er glad for hver gang du kommer innom hos meg med en kommentar! Nå ser jeg at du skal jobbe en hel del. Håper du ikke mister all energien til å blogge.

Du har vært så flink med baking! Kunne nesten kjenne duften av nybakt gjennom skjermen her :D

Nydelige orkideer du har fått i forskjellige anledninger!!

Anitas hus sa...

Hei, Astrid!
Tusen tusen takk for alle tanker og hilsninger jeg har fått fra deg i det siste. De betyr mer enn du aner. Ble så rørt av å se at du tenkte på oss:)
Vi har hatt en slitsom tid, sååå mye som skulle ordnes. Men vi kom i mål til slutt og vi hadde en fantastisk dag.
Go`jenta var såå fornøyd med dagen.
Selve konfimasjonen var også så utrolig fin. Vi har noen herlige prester her og vi hadde ikke bare en, men to prester som holdt preken samtidig. Det var både morsomt og rørende.
Det kommer ett konfirmasjonsinnlegg en av dagene, må bare få bildene fra pappa først.

Så bra at du får masse jobb fremover da, selv om det selvfølgelig ikke er bra at noen har fått prolaps altså...
Skal si du har vært flink til å stå på og maten så nydelig ut:)

Ha en fin kveld Astrid!
God klem til deg!

Lene sa...

Så flittig du har været. Nybagt brød og hjemmelavet pizza er altid en succes.

Held og lykke med jobbet, så må bloggen drosle lidt ned :-)