tirsdag 28. april 2009

Bjørka spretter

Ja den er faktisk kommet et stykke her også. 

dette bilde ble tatt på søndag. 

I går regnet det, og i dag var det noe sol. 

Så bjørka har nok større "ører" i dag. 


Linerla koser seg ute. 

finner partner og bygger reir. 

Det ligger fortsatt en del snø igjen i skogen. 

Her er Embla på tur. 

Mye spennende å snus på i skogen.

Embla er svigermor sin hund


Ta en tur innom den koselige bloggen til Anna Lisa

Hun har en konkurranse gående. 

Det ble ikke fullt så mange ekstra vakter som jeg hadde trodd

Så litt tid til blogging har jeg. 

Men det er snart 1 mai og da skal motorsykkelklubben 

ha kaffeservering igjen. 

Vi får også antagelig overnattingsgjester. 

Så det er nok å gjøre selv om en ikke er på jobb. 

***
Ønsker dere alle 

ei flott uke :)

13 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Ja, nå er den fineste tiden på året, synes jeg. Bjørka og andre trær har kommet langt så tidlig på året.Ei kusine av meg fortalte at hun har allerede tatt inn rabarbra og kokt suppe! Det er tidlig!
Linerla er en trivelig og velkommen gjest om våren. Den er her også.
Takk for hyggelig hilsen.
Ha en god kveld!:)

Anna Lisa sa...

Det er herleg tid nå:) Nyter solrike vårdagar og gleda meg til sommar.
Takk for at du la en link til bloggen :)
Ha en god kveld
Klem

Mitt hvite hus sa...

Ja våren er virkelig den beste tiden.. du kan se forandrinegen hver dg...Herlige bilder hos deg. Nyt disse deilige vårdagene Klem O=)

Besta sa...

Her ser vi også at det er blitt grønnfarve i skogen og deilig er det. Fine bilder. Ha en god natt.

cecci85 sa...

Tusen takk for kjempe koselig kommentar på bloggen min ,jeg ble så glad :)

Kjempe fin blogg du har,er innom og titter :)

Randi sa...

Ja, vi koser oss godt alle sammen nå.

Her skinner også solen og bjørka er nesten helt grønn. Tenker på før da vi gikk og spekulerte på om bjørka ble grønn t 17 mai. Nå er den det nesten hvert år.

Hos oss er det masse ekstra vakter, så jeg jobber det jeg får til.

Ha en flott dag...jeg skal tusle ned på jobb.

Dorthe sa...

Ja det er egentlig alltids noe som skal gjøre. Ja endelig kommer våren:) Fine bilder:) Nå er det jo snart helg igjen:) Tden flyr når man har mye å gjøre:) Ha en fin 1 mai og kjempefin helg:)

Julies sa...

Hei.
Det var nok litt lenger sør ved fjorden jeg pleide å oppholde meg...
Det spretter så det knaker her også !
Herlig !
I helga skal jeg til Oslo og når jeg kommer hjem er det trolig tid for den første plenklippen. Utrolig hva man gleder seg over om våren, ikke sant ?

Bergheim sa...

Ja, er det ikke deilig at det er vår. For meg er det NÅ våren starter, og ikke 2 Januar...
Med våren kommer sola, varmen, gresset blir grønt og man hører et helt kor av fuglekvitter i skogen. Deilig!!
I dag har vi knallsol fra en glitrende klar og blå himmer. Fantastisk! Det ligger an til en utedag.

Ha det flott hos deg også.

Malys krok sa...

Åja, denne tiden er min beste, bare synd det går så fort. Flotte bilder du har tatt. Linerla vippet med stjerten her og for noen daer siden, den er så nydelig. God helg til deg fra Margit.

Missfryd sa...

Tiiter inn for å ønske deg en herlig langhelg:-)
Våren er bare skjønn:-)
Klem I

Ruth Bernssen Bø sa...

Tusen takk for alle fine kommentarer på min blogg.
Eg er ikkje alltid like rask som deg :-).
God langhelg.

Ps: reknar med at du får veta det i morgon ettermiddag/kveld kor eg dreg på langtur i morgon.....
om eg ikkje er heilt utsleten...

Magdalena sa...

Lykke til da med servering og greier...
tenk nå er april over, leste i avisen av vi på vestlandet har hatt varmest april på hundre år...
og du , de siste såpene er på vei,- beklager lang tid!
god klem og god langhelg,- magny