mandag 13. april 2009

Vårtegn

Da var siste dag av årets påske her.

Og påskepynten kan snart pakkes ned og

sjokoladen må byttes ut med grønnsaker

og andre sunne matvarer. 


Ja vårtegnene er da her også. 
Selv om det er mye senere enn mange andre steder i landet. 
I hagen ligger forsatt snøen i store hauger og det er ikke en eneste 
spire å se i blomsterbeddene enda. 
***
Men i  solvendte grøftekanter begynner det å spire
Såg flere tuer med blåveis da jeg var å gikk en tur i går. 
Herlig. 


Så nå er det viktig å nyte hver dag, 

Kjenne at sola varmer mer for hver gang den er fremme

Og kose seg på de flotte dagene som vi kommer til å få fremover. 

Ønsker dere alle

en riktig flott våruke 

***

19 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Å, så herlig med blåveis!
Det er ikke det akkurat her jeg bor, men det fins i bygda.
Yngste broren min bor i nabokommunen. Der de bor, vokser blåveis vilt i hagen, til og med på plena! Først blåveis og senere tusenfryd. De har ikke plantet dem.

Ha en flott andre påskedag!:)

Synnøve. sa...

Hei Astrid.
Så kosligt det er med en lang påskeferie. Men nå nermer den seg slutten. Det betyr at sommern snart kommer. De er noe å se frem til.
Blåveis/blåsippa har eg ikkje funnet her enda. Skal ta meg en tur ned i skråningen bak låven for å se om vitsippan/hvitveisen har kommet.
Ha nå en fortryllende söndag.
Klems Synne.

Bestemor Aud sa...

Å, ja! Blåveis er et sikkert vårtegn! Har ikke funnet det på Harestua eller i nærheten her enda. Knapt en hestehov. Men vårfølelsen siger på dag for dag, og det er herlig!

Besta sa...

E synes blåveis er noe med det finaste e veit av ville blomster, og forglem meg ei.

Mitt hvite hus sa...

Ja nå er hverdagen her igjen ... men du så godt det vare med en skikkelig soldag.. det ga energi må jeg si.. HAr stor kost meg ute i dag..
Ha en fin uke Klemmer
Og du blåveisen er nydelig=)

♥ Stines hverdag sa...

Deilige vårtegn!
Mange år siden jeg har sett blåveis, har ikke sett noen rundt her jeg bor. Men hvitveis pleier det å komme masse av.

Håper du har hatt en fin søndag, og god kveld videre!

Nunne sa...

Her nord finn vi ikkje blåveis, så no må jeg sette meg ned å nyte synet :))

Lykkelita sa...

Åh, blåveis... Det har vi ikke her, så jeg får nøye meg med å se på bildene du og andre bloggere legger ut:)
Håper du har hatt fin påske og fått ladet batteriene.
Stor klem fra nord!

Magdalena sa...

så vakker blåveis,- et under ....
våren er en fantastisk tid,- tiden kunne gått saktere nå,- må nyte den i lanaaange drag!

takk fro bestillingen,-
klem og fiiiin dag!!!

Dorthe sa...

Ja vår tegn begynner vise seg og det er herlig:) ja man bør vel gå over til det grønne igjen:) Selvom det er nå godt med sjokolade:) Ha en riktig fin dag:)

Garden Angel sa...

Ja....bare sola titter frem...så skal den nytes til fulle:)
Det er koselig å gå å titte etter vårtegn.
Man blir like glad hver gang man oppdager noe nytt på veien mot sommeren;)
Ha en fin dag Astrid!

Randi sa...

Jeg bare elsker denne tiden av året...det er så lyst og godt. Alt vokser og gror...naturen eksploderer i grønt. Og den ufyselige møkka lukten er ikke til å komme bortefra når man bor på landet sånn som jeg. Men det er vår det også.

Ha en fin kveld

sammen på veien sa...

Jeg håper snøen snart drar og at våren får komme skikkelig til. Det er så godt å få kjenne at det våres og varmes av solens stråler. Men hold ut ...det kommer!!!!

God klem fra meg

Aina sa...

Så synd med påskegaven som var gått i stykker, trist når slikt skjer for både giver og mottaker.
Blåveis er søte da, lite av de men det hender en finner noen. Fant hestehov her forleden og da er det vår, eller det var først nå jeg oppdaget de;0)
Herlige dager nå ja, du får nyte de du også.
Nattaklem!

lavendel mio sa...

Heldig dokk som har blåveis i veikanten:)
Jeg har fått blåveis med en dame som har hatt den i over 30 år, da var ikke blåveisen fredet enda.
Så her på vestlandet har vi de i hagen, den er "diamanten" i hagen:))
Ha en fin onsdag,klem:)

Julies sa...

hei du !
Hærlig med vårtegnene som kommer nå.
Åssen blir helga da ? Ligger det ann til loppemarked og bloggtreff ? Jeg skulle mer enn gjerne vært der, jeg - men Køben venter.... Synd det ikke går ann å få i både pose og sekk, må jeg si !

LIVS LYST sa...

Takk for koselig hilsen! Ja, jeg er skikkelig glad i "himmel"-sengen min. "Gardin-sengen" er vel mer riktig. Hihi..
Soverommet er nok det rommet jeg kanskje er mest fornøyd med.

Hilsen Ljo

rod i hob sa...

Hei!
Tusen takk for nydelig gave!! Imponert øve kor flink du e! Veskå va bare heilt nydelige -så fin og gjennomført!! Glede meg te å ta den i bruk!

Eg har, som du vett, våre på jæren heile påsken, å fekk ikkje åpna pakken før i går kveld når eg kom heim! Kjekk overraskelse :-)

Nyt dagen!! Nå ska eg ta igjen litt av de tapta i huset! Kan tru de va en positiv øverraskelse å komma heim! Kjøkkenet har stege fleire grader! Glede meg te å visa bilder. Kjellergangen er og ferdig. Blei lyst å lekkert sjølv om det bare er taket som er skifta og som har fått spotter :-)

NYT DAGEN!!

rod i hob sa...

Hei igjen!
Det er så kjekt å væra tilbake her -å sjå at dåkke ikkje har forsvunne sjøl om eg har våre vekke litt!

Må vel sei at for min del går det ganske bra nå. Godt å komma heim te seg sjølv og kvardagen!!

Mamma klare seg tilsynelatande bra... Har mykje plana og gjennomføre alt. Klart ho har det tungt og, men livet må gå vidare. Urettferdig som de kan væra!

God fredag!