onsdag 22. april 2009

Vår på balkongen.

Da jeg skulle lufte sengetøyet og riste teppene på 
balkongen i dag såg jeg senga som stod der. 
Eller rettere sagt, delene til senga. 
For den var enda ikke skrudd sammen. 
Fikk den på loppemarked i vinter. 
Den manglet skruer og madrass. 


Fikk kjøpt skruer i går, og ei gammel madrass fant jeg på loftet. 

Så da var det bare å sette igang.

Senga var 90 cm bred, og det var ikke madrassen. 

Men fikk nå mikset til noe. 

La en voksduk oppå for at madrassen ikke skal bli våt. 

Det hender det regner litt på skrå her på østlandet også. 


Har fått ryddet, vasket og pyntet litt. 

Tørr ikke ha levende blomster ute enda, 

de kommer bare til å fryse en natt jeg glemmer å ta de inn. 

Utsikten her er ikke så fin, men jeg er veldig glad for den. 

Det er arbeidsplassen til min mann 

og det som skaffer oss penger til mat og klær. 

Skal ha flere puter oppi senga, men har ikke flere igjen. 
Har visst brukt alle i senga  på tv stua. 
Har en gammel sovesofa som ikke er i bruk lenger.

Den har ryggputer som passet til senga.

La bare ei dyne over. 


Ble fornøyd så langt. 
Og utsikten fra senga er flott. 
Bare se. 

Fjell,  skog og fjord. 

Det ligger fortsatt is på fjorden. 
Men det er nok ikke så lenge før den forsvinner. 
Litt vind nå så brytes den opp. 


***
Dere får ha en 
god onsdag :)
***

15 kommentarer:

Ruth Bernssen Bø sa...

Kva gjer vel det om madrassen ikkje ei brei nok? Du har sikker andre puter til å fylla på med. Ein herlege plass, den balkongen, og for ein utsikt.

Tanja sa...

Det så deilig ut å slenge seg ned på verandasenga :)

Black Feathers sa...

Det så deilig ut, fikk jo bare lyst til å slenge meg ned i senga å kose meg i sola ;)
Det ble ordentlig koselig der ute.
Ja en kronisk sykdom er kjedelig men jeg har lært å sette stor pris på små ting ;)
Jeg har tidligere valgt å ikke fortelle hva jeg hadde, men nå syntes jeg tiden var inne. Dette er meg, sånn er det bare ;)

Ha en flott dag i solen du ;)

Hilsen Bodil F.T. sa...

Oi oi, så koselig det ble!! Og utsikten er helt topp!!

familiens Johnsens hverdag sa...

Det ble kjempe stilig:D Jammen ett godt tips og ha en seng som sofa på verandaen...:D Skal se om jeg finner på noe lurt der jeg også:D

Brit. (lille meg) sa...

Dette ble koselig! Du er flink til å få det til!
Kos deg på verandaen!
Jeg tør heller ikke å sette ut levende blomster ennå, det er for tidlig.
Ha en fin kveld!:))

Nikoline sa...

Den der hadde vore noko å slanga seg på ein ettermiddag i juli...!
Ser ut for at du har kjøpt den "etter mål" også... passar perfekt inn!
Ha ein fin kveld:0)

sammen på veien sa...

Så koselig du har laget det til!!! Det er kjekt å få brukt om igjen ting. Håper du får mye glede av denne plassen med nydelig utsikt:)

god klem fra meg

Miamor sa...

..så trivelig plass i vårsola du har laget...der blir det nok mange trivelige stunder....her har jeg sittet ute i ettermiddag og kjent sola varme..mmmm....

Lene sa...

En herlig plads til hygge,kaffedrikning og måske lidt håndarbejde, og så er din udsigt fra sengen bare skøn :-)

Julies sa...

Fin " hvile middagsplass ". Jeg har forresten fisket gjedde i den fjorden der. Flere somre på rad !

Mitt hvite hus sa...

Herlig med en slik seng på terassen eller i hagen... Den kommer du -dere nok til å få mye glede av..

Husker når kjøpte min daybed..og sa t den skulle stå ute.. Min mann lurte på om jeg var helt riktig..kunne ikke ha en seng ute..,HVem har brukt den mest???


Klemmer O=)

Bergheim sa...

ÅÅÅ så koselig. Tror jeg må få meg en sånn seng å ha på terassen jeg også. Ser for meg en siesta i den sånn midt på ettermiddagen når det er på sitt varmeste. Du har jammen fått en koselig terasse. Fikk lyst å slenge meg nedpå der ;)

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

Hei:)
..åh dette såg hærlig ut...trur ikkje den hærlige senga der blir ståande tom så mange finvers-dagar..såå hærlig då og ligge der og nyte den flotte utsikta..
Kjempekoselig terasse :):)
Så artig at den passa så akkurat òg då :)

Eg har vore ute og planta stemor i kveld :) har storkosa meg :)
Ha det fint og kos deg vidare :)
klem frå :johanne

sammen på veien sa...

hei min venn. Ja jeg har skrevet diktet selv, og det er bare koselig om du vil dele diktene med andre:)
Ha en fin torsdag:)

god klem