lørdag 18. april 2009

Skal det være en kopp kaffe?

Så har jeg laget meg en kopp med kaffe.
Tenkte jeg skulle klare å drikke opp hele. 
Men det går sakte. 
Enda dette luktet godt. 
Vanilje, mmmmm.... det liker jeg jo veldig godt. 


Men kaffe er og blir beskt i smak, 
med eller uten tilsetnings smaker. 
Hadde oppi litt melk og en sukkerbit. 
Og da gikk det til nød ann å få i seg litt.
Beklager. Men kaffe er nok ikke noe for meg. 
Men min kjære drikker kaffe for oss begge. 
Så da holder jeg meg til te, farris, kakao og vann. 
Det er vel stort sett det jeg drikker. 
og litt brus noen ganger. 

Men tusen takk for tanken Fallmoen. 
Vet jeg hadde satt stor pris  på flere av disse smakene 
visst det bare ikke hadde vært kaffe oppi. hehe, 
Min kjære drakk opp resten, han syns det smakte godt. 

Denne kaktusen tror jeg er en novemberkaktus. 

Men den blomstrer minst to ganger i året. 

Så ikke vet jeg. 


Dette er gave jeg har kjøpt til ei vennine

som har flyttet i ny bolig. 

Kom over disse tingene til halv pris i en butikk. 

Håper det passe hos henne. 

Skal reise til henne nå. 

Ha en god lørdagskveld :)

15 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej Astrid.
Så flott gave du fått da.
Det er så kjekt å få i posten.
Dumt du ikke drikker kaffi for det er godt. Sitter med en kopp nå og. Med flöte i. Ikke melk. Orntli flöte ska det vära.

Flotte bilder hos deg. Men du har jammen mye snö kvar.
Her er det nesten borte. Ligger oppe i skogen da. Tenkte eg skulle pröve en tur dit i morgon.
Ha nå en knall lördag.
Klems Synne.

Hilsen fra landet sa...

Så herlig å lese at også det finnes andre som synes kaffe lukter deilig, men IKKE smaker deilig!

Og så snill du er som har med så fin gave da! God helg til deg :-)

Brit. (lille meg) sa...

Jeg er heller ingen stor kaffedrikker. Men det er ikke sant at jeg aldri drikker kaffe. Når jeg er alene, drikker jeg det aldri. Men får jeg besøk, tar jeg en kopp sammen med de som kommer. Og er jeg på besøk hos noen, kan jeg også ta en kopp kaffe. Men å påstå at det er godt, er å overdrive....
Ha en flott søndag!:)

Garden Angel sa...

Hei på deg:)
Håper du har hatt en koselig kveld med venninnen din. Gaven var kjempefin!
Elsker kaffe jeg. Men det er jo mange som ikke liker kaffe. Ingen vits i å tvinge i seg noe man ikke liker;)
Du får lage noen gode kopper til mannen din i ny og ne;)
Ha en velsignet helg!

Bergheim sa...

Du får heller servere kaffe med vaniljesmak til venner og bekjente. Det er nå en gang vanskelig å få ned det man ikke liker. Nydelig gave, heldig er den som får den. Ha en flott Søndag

Dorthe sa...

Hei hei. Nei du får nok holde deg til andre drikke enn kaffe. Jeg er nok avhengig av kaffe... ikke sunt men men. Fine ting du har fått og skal gi bort:) Ha en riktig fin søndag. Vi får vel håpe sola har tenkt å komme frem idag:)

Lotta sa...

Takk for koselig kommentar. Kjempe kos blogg du har. Blir moro å følge deg! Ha en fin søndag:)Lotta

Magdalena sa...

heia astrid... jatakk en kopp kaffe vil smake! så kan du sitte der og drikke farris, du...

eg slår lag med mannen din, er nemlig kaffekjerring...

fin dag og klem,-
magny

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

Hei Astrid :)
Takk for koselig helsing :):)
Artig pakke du har fått :)..eg skjønner deg godt når det gjelder den kaffien..eg heller har aldri fått smaken på den. Mange som prøver å overtale meg..men nei..:):)

Koselig gåve du gleder venninna di med :):) Kjekt å glede..og å bli gleda :)

Ønsker deg ein flott dag vidare Astrid - og ei god veke :)klem

Jannicke sa...

...liker ikke kaffi jeg heller!!
Selv om lukten er nydelig -
og som liten elsket jeg "kaffisussene" fra mine foreldre om kvelden (de som luktet kaffi ;).. Men smaken klarer ikke jeg heller, selv med MASSE sukker i!

Flotte og koselige bilder hos deg i dag,
ønsker deg en fortsatt fin søndag! J.

Sologbolig sa...

Å kaffi er jo så godt ! Men det er mange i min omgangskrets som ikkje liker det. Ønsker deg ei fin ny uke.

Aina sa...

Tar gjerne en kopp eller to jeg, drikker nok aaalt for mye hva sunt er;-)
Fin gave lell, er jo kjekt å ha til å servere når en har gjester.
Herlig kattepusbilde i forrige innlegg forresten, katter er fine.
Flott gave du har kjøpt til venninnen din, tenker hun ble glad.
Ønsker deg en strålende ny uke med masse snøsmelting;-D

Bestemor Aud sa...

Skulle gjerne sluttet med kaffe (tror ikke det er helt sunt for meg), men det er vanskelig å finne erstatning. Eller er det vanen som er så sterk?
Alltid hyggelig med overraskelser og presanger. Noen er veldig flinke med sånt!
Så på de naturbildene i forrige post hos deg. Det var så flott med de tranene, og så 20 stykker i slengen! Må ha vært en fin opplevelse! Våren er en flott årstid, den kommer sånn litt etter litt - og det skjer så mye på så mange plan. Jeg elsker våren!

♥ Stines hverdag sa...

Litt vittig :) Jeg skulle akkurat til å publisere en kommentar hos deg, og så datt det inn en hilsen fra deg :)

Koste meg i Stavanger ja, det er en flott by.

Jeg har sett de kaffepakkene du vant, men aldri smakt dem. Men jeg er egentlig mest glad i svart kaffe jeg...

Mamma har også sånn novemberkaktus. Hennes blomstrer også minst to ganger i året. Men det er ikke alltid hele blomsten blomstrer på en gang. De er veldig fine!

Ha en fin uke!

Vibeke sa...

Hei Astrid :o)

Det ser ut som det er størst mulighet for at det blir den 13, det er flest som kan den datoen!
Hadde vært veldig trivelig å treffe deg så jeg håper det ordner seg med transport hjem igjen for deg :o)

Klem,
Vibeke.