søndag 5. april 2009

Palmesøndag

Måtte ha en pakke gule roser fra Rimi til helgen.

Er som regel veldig fornøyd med de. 

De står fine så lenge.

Plukket noen gåsunger å satte oppi sammen med rosene.

Litt dårlig bilde i solskinnet


Det stod bare en pakke gule roser igjen da jeg var på Rimi.

Kanskje den stod igjen der fordi etpar av rosene var knekte,

og det manglet ei rosen i pakken.

Men det gjorde ingeting.

Syns det ble fint med to roser og noen gåsunger

i den hvite vasen.

Fikk en pakkelapp i posten her om dagen og tenkte det var 

fra Fallmoen der jeg har vunnet en premie. 

Men det var det ikke. 

Det var en påskegave fra ei vennine i Holland. 

Men desverre hadde den ikke klart reisen fra Holland til Norge. 

Det var to fine påskeharer inni og ei skål med påskesjokolade. 

Den lyse har mistet sekken, den brune både øre, hode og sekk. 

Og skåla var i så mange biter at jeg ikke kunne ta de ut av eska. 

Det var ganske bra pakket inn også. 

Men når en ser den behandlingen pakker får underveis, 

så tørr ikke jeg sende knuselig uten å nesten ha trekasse rundt det. 

Men sjokoladen som hadde vært i skåla var hel,og god.

Syns også at de små fint innpakka eggene

pynter så flott opp på bordet.

At det er mørk sjokolade gjør bare at den varer litt lenger. 
Ungene liker det ikke, og jeg spiser bare litt om gangen.
Så da har jeg pynt lenge på bordet. 
***
Her går det i ett for tiden med jobb og
ting jeg har tatt på meg på fritiden. 
Men har helt fri på tirsdag. 
Mulig vi reiser en tur til Hønefoss da. 
Litt handlig og besøk der. 
Skal ha nattevakt fredag til tirsdag. 
Og er det stille så jeg får sove, har jeg jo fri på dagen. 
Veldig greit det. 
***
Ønsker dere ei flott
Påskeuke :)
***

17 kommentarer:

Nikoline sa...

Gule roser er fint,og spesielt til påske.Eg hadde gule roser i brurebuketten,forresten... (men det er lenge siden,det....)
Så synd med pakka som var ødelagt!Hvis alle bitane er der,går det kanskje å få limt det fint saman att med superglue? I allefall bra at du kan gle deg over litt sjokolade då...
Ha ein fin kveld :0)

♥ Stines hverdag sa...

Så synd at pakken var ødelagt da, men uansett var det jo kjempe koselig av venninnen din å sende en liten gave :)

Brit. (lille meg) sa...

Fine roser! Det var sørgelig med de gavene fra venninna di, men det var bra at sjokoladen iallfall kunne spises.
Ha en fin kveld!:)

Mitt hvite hus sa...

Så koselig du har pyntet...uff så synd med pakken...ja desverre det kan skje at det går i stykker i posten..
KlemO=)

Bestemor Aud sa...

Takk for flere hyggelige hilsener på bloggen min i det siste!
Så koselig å få påskegave fra Holland! Du har i hvert fall gjort stas på den!
Og så har du hatt ettårs jubileum: gratulerer!
Ja, det er en veldig hyggelig hobby - særlig for oss som ikke er i arbeidslivet lenger, og som bor et stykke fra familie og venner! Verden blir mindre med data!
Ønsker deg og dine en innholdsrik og velsignet påske!

Lykkelita sa...

Fine roser og så vakkert det ble med gåsunger i lamme!
Så synd at gaven fra Holland var ødelagt, men for en flott overraskelse å få sjokolade og div i posten. Koselig!!
Ønsker deg og dine en strålende påske.
Klem fra Elisabeth

Monica sa...

åå det var synd at pakken var ødelagt!! Koselig med pakke i posten uansett, kan bli lei alle de der regningene som til stadighet titter frem fra postkassa!! Rosene var skjønne sammen med gåsunger. Ønsker deg en nydelig påske

LIVS LYST sa...

Koselig med små sjokoladeegg i en skål! Koselig og GODT!

Hilsen Ljo

Rose Love sa...

Nei men så dumt det var.
Hvis det er sendt som postpakke kan du gi beskjed i posten om at den var knust til tross for god innpakning. Det har jeg gjort et par ganger å fått erstatning.
De blir jo ikke det samme lell da men...
Snøen minker her, men du verden så masse det er igjen . Vi måker, men er så stor plass å måke av Nesten så jeg gler meg om det kommer regn snart. Det er spådd snø her nå fremover.
Vi maler lysthusdeler om dagen, pluss at jeg har gått på oppussing av hagemøbler.
Har hele 6 benker,pluss bord som bør males.Det verste arbeidet er jo å skrape og pusse av det gamle. Gjennstår å se hvor langt jeg rekker før jeg gir meg i denne omgang. Kjenner skulderen verker etter dagen arbeid.
Du får kose deg og ha en fin påske!

LIVS LYST sa...

Takk for koselige oppmuntringer inne på min blogg! Så hyggelig. Og jeg er enig med deg; det er gøy å gjøre litt forskjellig. (Både strikke og hekle lapper til teppet.) For det er kjedelig å gjøre det samme for mange ganger...

Ha en fin dag i morgen!
Hilsen Ljo

Malys krok sa...

Så vakre roser; var så stilig det bildet med de to gule med de greinene, sto så fint i den hvite vasen.
Synd at så mye i venninnegaven var ødelagt. Du får bare tenke som så: det er tanken som teller! Men det skulle jo gjerne vært i orden da.
Tusen takk for kommentaren. God påske. Hilsen Margit.

Hilsen Bodil F.T. sa...

det va både kjekt og trist med pakken fra Holland. Alltid kjekt å få pakke, men trist når ting blir ødelagt!

Vil ønske deg og dine ei riktig god påske!!

Garden Angel sa...

Hei hei Astrid!
Duuu nå har jeg fått pakken din, og den var jo bare sååå fin!
Tuusen takk!
Boken har jeg ikke fra før, så den skal jeg kose meg med når jeg får tid:)
Tenkte kanskje jeg fikk tid i påsken, men det ser ikke sånn ut...
Jobber hver dag, unntatt lørdag, og da skal vi ha familie på besøk.

Og vesken/handlenettet var superfin! Passet veldig bra at den var sort, siden jeg ofte har sort jakke og sorte sko på meg:)
Alt var bare flott!
Til og med engler på papiret!
Tusen takk igjen Astrid!
Håper du får tid til å kose deg litt også i påsken!
God klem fra meg(",)

Garden Angel sa...

Ops...glemte heeelt å kommentere innlegget ditt....
Det er så koselig med friske blomster på bordet synes jeg:) Da er det ikke så nøye med annen pynt..
Men sjokoladeeggene pyntet fint opp de også!
Så synd at de andre tingene ble ødelagt da!
Men det er jo desverre sånt som skjer ja..
Tanken var jo god da!

Kos deg i påsken!

Ingrid sa...

Hei! Så fin gave du har fått! Synd de var knust.. men kan kanskje limes?
Håper du får ei riktig fin påske! Flott med gule roser! :)

Marit Johanne sa...

Vil ønske deg en riktig god påske!

Sologbolig sa...

Innom for å ønska deg ei riktig fin påske.