fredag 23. juli 2010

Den første ferieuka

er snart over. 
Men foran oss er det ei flott sommerhelg som venter. 
Og er vi heldige så blir det også noen flere fine soldager. 
På søndag fikk vi ei fin stund ute før jeg reiste på jobb. 
Har fått frem litt mer på uteplassen. 
Satte en gammel vindusramme ved enden av bordet. 
Bordet er ei gammel dør jeg har fått, den ligger på etpar gamle bukker.

På bordet står en gammel skuff. 
Der kan jeg ha forskjellige ting stående under matlagingen. 
Nå står det etpar mygglys der. 

På mandagkveld fikk vi besøk av min bror med familie. 
Dei var her til i dag. 
Så vi har hatt noen koselige dager med besøk. 
På tirsdag regnet det. 
Men vi hadde planlagt fiske og grilltur. 
Derfor var det bare å finne frem det en hadde av
regnklær og komme seg ut. 

Yngstemann fikk første fisken, en flott liten ørret. 
Og så fikk nestyngste en abbor. 
Etter at vi hadde fått fyr på grillen i regnværet, 
(har heldigvis en liten skipsgrill med lokk)
og kosa oss med den gode grillmaten, 
fikk de to guttene jammen hver sin abbor til. 


Etter at vi kom heim ble det stekt fisk og varmkakao. 
Herlig. 
Alle var vi enige om at vi hadde hatt en flott, om enn våt tur. 


Onsdagen var besøket på badeland og veimuseumet. 

Torsdagen var vi først en tur hos min svigermor 
å spiste vafler og jordbær. 
På ettermiddagen fikk vi mer Jærbesøk. 
Denne gangen av min tante, onkel og et søskenbarn. 
De var på en rundtur i området for å besøke kjente. Veldig koselig. Vi treffer ikke de hver gang vi er på Jæren, 
så det hender det går noen år mellom hver gang. 


Jeg, eller vi, fikk gave av min bror og familie. 
Denne nydelige engelen.

Og i dag fant vi en bukett nydelige solsikker i bilen. 
Min svigerinne lånte bilen vår i går kveld for å 
ta en tur, sammen med dei eldste ungene og besøke vår 
eldste sønn i hans leilighet. 
Hun hadde da kjøpt denne og glemt den igjen i bilen.
Så da dei hadde reist i dag fant vi denne buketten. 
En herlig overraskelse. 


Har ruslet litt rundt ute i dag, tatt litt bilder. 
Lavendelene kommer igjen etter vinteren. 
Men dei har så utrolig små blomster. 
Kanskje dei trenger litt gjødsling?


Ellers så har jeg slappet av litt ute i senga på balkongen. 
Tatt bilder av den nydelige himmelen,
og svalene som flyr rundt der ute. 
Noen ganger kommer dei helt inn på balkongen, 
og flyr rett over hodet.
Jeg skvetter og hyler til hver gang.  


Dere får kose dere godt 
i sommersolen denne helgen 

6 kommentarer:

Living next to me sa...

Skal si du har mange orginale ideer.. Blir du ferdig med vesken til 2 aug..
Her er det en slags sommer. som du så var det sol i går men det blåste innmari..nå er det grått. og "bare" 19 gr..
Svigersønn flekka tenner på tlf da vi klaget, han er i Bodø og har har 3 barn i dritt vær i 4 uker , og de stengte badeland 1 juli i 3 uker.... Da har du skjønt vitsen med badeland..
Ha en fin ferie..takk for hyggelige kommentarer. Det er ikke så greit selv om jeg legger ut på ole brumm tur..;O)
Noe skal en jo finne på som begynner på O..og naboene lurte veldig ;O)

lavendel mio sa...

Så koselig du har laget det på uteplassen. Og så den deilige grillmaten og da...mmm:)
Ha en fin kveld, klem Hanne

Ruth Bernssen Bø sa...

Så koselig med besøk frå heimtraktene.
Her er og fullt hus - ei veke til.

Ha ein fin dag og god ferie.

Tussilago sa...

Første gang jeg titter i bloggen din, havnet tilfeldig her via en annen blogg.
Du lager en kjempeflott blogg...veldig inspirerende å se på alt du lager, orginale ideer, flott arbeid! Og det er trivelig å se på alle bildene fra hjemme ditt...du gjør det stemningsfullt og koselig rundt deg!

Jeg blogger langt nord..og i dag har vi sommerlig vær her. Jeg sitter på verandaen og nyter kaffen etter en deilig frokost ute. Livet er enkelt på slike dager..og når sommeren visers eg i helgene er det jo ekstra fint for så mange. Vi har hatt en merkelig "sommer" så langt, med 12-15 grader, kald kuling og enorme mengder regn. Ryktene sier at det skal bli sommerlig i 3 dager nå, tom mandag...så nå våger vi nesten ikke gå innendørs i annet enn helt nødvendige ærend;)

jeg titter innom her igjen, og legger en link til deg i bloggen min.
Fortsatt god sommer!

Marit Johanne sa...

Du har ihvertfall et koselig sted å slappe av og feriere på. Håper været også viser seg fra den gode sida. Her er det regn og litt kaldt idag. Skulle egentlig vært ute og malt en vegg, men nå får det bli brødbaking isteden.
Det så ut til at du har hatt koselig besøk, og så kjekt at de la igjen så fine blomster! Ha en fin uke!

lisje astrid's husblogg sa...

Hei♥
Fantastisk fine og inspirerande sommarbilder du viser!

Likte sååååå godt den gamle skuffa!

LEKKERT!

Tusen takk for kjempe koseleg helsing♥

Ønskar deg gode sommardagar vidare:)
Klem frå Astrid♥