lørdag 3. juli 2010

Disse flotte sommerdagene

går så utrolig fort. 
Viktig å nyte dei så godt en kan. 
Så det blir ikke mange innleggene her nå. 
Men litt tid til blogging blir det innimellom. 

Jeg hadde tatt på meg å pynte et lokale til en bursdagsfeiring
som var i dag.


Brukte bare blomster fra hagen
Desverre ikke min hage. 
Rosene lukter aldeles nydelig. 


Bildene ble tatt i går kveld. Siden jeg var på jobb i formiddag 
måtte jeg pynte alt ferdig da.
Fikk ikke med meg starten på selskapet. 


Disse blomstene er kjøpte da, 
Det var en gave til bursdagsbarnet.

Prøver å spise en del ute når det er så fint vær. 
Vi liker godt grillmat av alle slag. 
Denne dagen var det ørretpakker med grønnsaker. 

Til dessert ble det fruktfat. 
Hadde et fat til med annen frukt.  
Tror vi hadde elleve forskjellige fruktslag. 
Herlig 

Lager ofte potetsalat til grillmaten.
Prøver å lage den litt lett. 
Bruker lett kesam, remulade, 
litt olje, sitronsaft, hakka hvitløk, vårløk , 
salt og chilipulver. 
Og selvsagt kokte poteter.
Mulig det er noe jeg kan bytte ut remuladen 
med så den blir litt lettere.


Håper på mange herlige dager 
fremover. 

Fikk gave i posten i dag. 
Kommer tilbake til den over helga. 
I morgen er det jobb og besøk på ettermiddagen. 

Ha en flott 

søndag alle sammen 

7 kommentarer:

Sologbolig sa...

Herlige blomster. Og så god mat da, deilig med forskjellig frukt nå i varmen. Ønsker deg fine sommardagar vidare. Klem fra Sigfrid

Anonym sa...

Ja, er det ikke fint nå ?

Har et tips til en potetsalat kun med olje. Kok poteter og del de opp i biter mens de er lunkne. Bland i sukkererter, rødløk, ruccola eller det du måtte ønske av grønnsaker. Hell over olivenolje, krydre med litt urter, pepper og strø over flaksalt til slutt. Serveres mens potetene fortsatt er lunkne. Kjempegodt !

Ønsker deg ei god uke ! :-)

Refleksjon på livsvegen sa...

Det fruktfatet såg fantastisk ut..
Ha ein vakker søndag!

Dorthe sa...

Ja her var det mange fine mattips og bordet ble jo nydeligt. Ja sommeren går så altfor fort så vi får nyte den. Ha en riktig fin søndag:)

Gry sa...

Flotte sommerbilder. Deilig å sitte ute og spise god mat!
Ønsker deg ei flott sommeruke!
Klem : )

Ruth Bernssen Bø sa...

Så fint du har stellt i stand for jubilanten.

Frukt er eit veldig godt alternativ til annan dessert.
Håper de fekk ei fin fering.

Ha ein fin dag.

Malys krok sa...

Du er så flink med den pyntingen! Dette ser virkelig innbydende ut! Det samme sier jeg om det dekkede middagsbordet! Deilig sommerdessert også! -Margit-