mandag 26. juli 2010

Hamartur

Fredag kveld og lørdag var vi på Hamar. 
Rakk en liten tur innom sentrum på lørdagen. 
Det er mange flotte interiørbutikker der.
Var innom fire, tror jeg. 
Handlet bare litt som skal være gave. 

Men her kommer forkle fra KappAl først. 
Det er kjøpt på Gjøvik. 
Har sett på det før, men syns 199,- er litt 
i meste laget for noe jeg jo kan sy mye billigere selv. 
Men nå var det satt ned til 25,- 
og da var jeg rask til å ta med meg ett. 


Det er herlige blomster på det, 
og lappen som følger med er jo et "smykke" i seg selv. 


Kom jo over et lite bruktsalg på torget i Hamar. 
Det var ikke mye der, men jammen fikk jeg med meg litt hjem likevel. 
Fant en slik blå blomstrete tallerk. 
Så nå har jeg to flate og to suppetallerker.

Tallerkene som jeg har satt opp i denne hylla for fotografering, 
fikk jeg også kjøpt der. 
Jeg ga 100,- for alt jeg kjøpte. 
Dvs 10,- pr del. 
Syns det var billig. 


Glass skåla med stett ble også med i posen. 
Og denne Arabien skåla. 
Nydelige roser, med en herlig farge på den skåla. 

Det er kanskje litt for fine tallerker til å 
bruke til hverdags, 
men er lei av dei jeg har så jeg får prøve ei stund.
Tåler vel ikke så godt oppvaskemaskin. 
Men dei holder nok litt. 

Det ble litt forandring i tallerkenhylla på spisestua. 
Dei to nye tallerkene  med rosa/burgunder kant gjorde at jeg måtte bytte 
ut litt av det andre også. 
To rosa fat kom opp sammen med en frukttallerk, et fruktfat, 
og et fat med teksten "gi oss i dag vårt daglie brød" på. 


I dag har det regnet nesten hele tiden.
Jeg har fått trent, laget litt mat, vasket klær
og sydd ei veske.
Spent på om den jeg har tenkt den til
liker den slik.
Det er alltid spennende å sy på bestilling.
Visst den ikke passer, kommer den på 
salgsbloggen min. 
Ha ei god 
uke :)

 



3 kommentarer:

Hulda sa...

Så utrolig flott den gamle skuffen var! Virkelig nydelig. En slik er jeg også på jakt etter. Hadde gjort seg å finne noe slikt. Du har vært heldig! Nydelig forkle fra vintage stories.

Hilsen Bodil F.T. sa...

Kjempegøy å se alt du har funnet på torget! Liker svært godt de blå tallerkenene!!

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei ♥

Olala!!! Gud så mye flott du har funnet...den gamle skuffen kunne jeg godt tenke mej!!!! Lekker ♥

Ha en fin uke :)))

Klem Klem :))