lørdag 17. juli 2010

Jomfruburet

er vel stort sett ferdig. 
Men litt småtterier kommer stadig til. 
Fikk et spørsmål her om jeg hadde funnet noe 
siste gangen jeg ryddet på bruktbutikken. 
Og det gjorde jeg jo selvsagt. 
Dette bilde hang plutselig der da jeg kom dit på tirsdagen. 
Og det måtte jeg jo ha til den tomme veggen 
oppe på jomfruburet. 
Det passa perfekt over sengen. 


Ville ha et lite bord ved siden av stolen. 
Og etter å ha tenkt litt kom jeg på at jeg hadde en 
kasse stående på loftet. 
Den passa fint der med en lysestake på. 


Denne kommode har alltid vært der jeg har bodd. 
Den stod heime i barndomshjemmet, 
Og da jeg flyttet fulgte den med meg. 
Den ble malt for mange år siden, og er nå 
litt hakkete og malingsslitt. 
Men sjarmerende.
Oppå ligger en brikke funnet på loppemarkede.
den er litt flekkete,
men jeg syns den var så fin at den måtte få være med likevel.  
Et maleri malt av naboenhenger over kommoden. 


Rosen er også et funn fra bruktbutikken. 
Syns den er herlig. 

Fillerye fra bruktbutikken og 
gamle malte golv er flott. 
Må nok male golvet igjen. 
Det var ganske så malingsflekkete. 
Dei har malt ei seng oppe der, tak og skapdører uten å legge noen under fordi dei la vegg til vegg teppe. 
Så da var det jo ikke så farlig om det ble maling på golvet. 
Tenkte visst ikke på at moten skulle forandre seg og 
noen ville være "sprø" nok til å rive opp det "flotte" teppe. 
Men det var det jo selvsagt. 


Det kommer litt flere bilder fra jomfruburet senere. 

Ha en flott kveld 
alle sammen :)




2 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

Her er det liv fra morgen til kveld med søskenkrangling og annet diverse!! *S*

Nå sover de søtt, tidligste kvelden på lenge dette... for i går la jeg meg samtidig med de!! *S*

Flotte vesker du lager...
klem

Anonym sa...

Hei du.

Jomfruburet ser ut til å bli svært så lekkert. :- )