mandag 12. juli 2010

Nye vesker.

Driver med etpar bestillinger på vesker for tiden. 
Denne er bestilt til ei jente på 12 år. 
Håper hun liker rosa. 
Har brukt et skjørt som jeg har klippet i passe lengde. 
Og så syr jeg på forskjellig ting. 
Her er det et engelbilde med en  blonde rundt,
og masse hjerter oppover hele veska.


Den andre siden har også et englebilde, 
her er det sydd på et stoffstykke som også er en liten lomme. 
I tillegg er det sydd på en liten klokkelomme
klippet av ei dongribukse. 
Har også sydd på etpar rosa blomster. 

Denne veska er det ei som skal gi i gave til ei anna. 
Her er det også englebilder på. 
Blomsterranken var på ei dongribukse, så den har
jeg latt være en del av lommen. 
Sydde et stykke av en gardin på et stoffstykke
som da ble til en klaff med mulighet for å kneppe igjen veska. 
Ser at jeg må flytte knappen lenger opp. 
Har tatt bort anhenget på klaffen, 
syns det ble litt rotete. 
Den hvite blondetrekanten er pynt fra ei t-skjorte jeg en gang hadde. 
Har kastet t-skjorta for mange år siden, 
men klippet av dette, og nå fikk jeg brukt det. 


Baksiden har en baklomme, et englebilde og mange blomster.
Blomstene er klippet ut fra en gammel gardin
og blir broderer på for hånd. 


Bildene syr jeg som regel på med maskin. 
Dette er sydd med broderisøm. 
Har en gammel maskin,
men den har noen slike sømalternativ. 
Ser at den ikke har klart å sy jevnt. 
Sikkert litt min feil.  Har lett for å dra litt i stoffet
fordi jeg syns det går så sakte. 
Hehe, er litt utålmodig av meg. 


Håper det er mange som har kunnet kose seg 
i sola i dag. 
I morgen kommer det visst masse regn her. 
Så da får en finne på et eller annet innendørs. 
Ikke så vanskelig det. 
Venter både rydding, golvvask og div. annet på meg. 

Må visst også en tur på 
bruktbutikken å rydde litt der. lenge siden sist, og da hoper det seg opp. Vi er flere som har ansvar for hver vår avdeling. 
Nå må jeg rydde på "mitt" lager. 
Det er blitt satt inn masse der i det siste. 
Skal bli godt å få litt oversikt igjen. 

Håper dere alle

får en flott dag :)



14 kommentarer:

Anna Lisa sa...

Så flotte og kreative vesker du har sydd!!!
Og puten i innlegget nedom var nydelig!!
Håpa du har det bra og koser deg i sommarvarmen.
Klem

Marit Johanne sa...

Så fine vesker! Du er flink til å lage forskjellige detaljer som pynt. Det er ikke jeg noe flink til. Mine vesker blir mer enkle. Men det er vel fint at vi er forskjellige, hver bruker sitt talent og setter sitt preg på det.

by Siv sa...

Å så kreativ og flink du er!!!
Kjempeflotte vesker :)
Ha en strålende flott sommerdag, her regner det
*Siv*

Alven sa...

Hei :-)

Så flotte vesker du har sydd :-)
Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)

Klem

lavendel mio sa...

Så lekre vesker du har sydd!
Og de putene lengre nede her er også sååå nydelige, så flink du er:)
Den hvite bollen med blå kant har jeg også, der har du gjort et kupp, jeg betalte 25 for min, men tror den er større.
Vi holder på å fryse ihjel, 11 grader og regn, regn, regn....men sommeren må nå vel komme hit til nordvestlandet og skulle en tro.
Ha en fin uke, klem Hanne

Kreoline sa...

Hei, takk for koselig hilsen. Nydelige og kreative væsker, bilder og blonder, helt skjønt. Kjekt med gjenbruk. Her er sommeren endelig kommet i dag, sol og blå himmel. Ha en fin kveld.

Living next to me sa...

Den ser super ut .:)) du vet Johanna er barnebarnet til tante du sydde julegave til ( eller var det burddag). Hun er lys som en svensk sommernatt ;) takk for hyggelig kommentar . Jeg tror våren kom litt sent i år. Jeg vet det går over men akuratt nå er det helt forferdelig .men det tar jeg i ermet privat fora :) veska ser kjempefin ut( begge 2 ) mulig du hører fra naboen . Men hun ville ha mer diskre for :)) men jeg liker min jeg . Eneste veska jeg finner igjen nøkler og svart pung :)

Ruth Bernssen Bø sa...

Fine vesker du lagar.
Takk for helsing hos meg.
Søster mi er inngift i slekta på denne garden - og det er dotterå som no eig bruket....
Det er ikkje mange som i dag kjenner til jonsokblomen, den er så og sei borte frå floraen her.
Niesa mi får no tilskudd for å la vera å gjødsla dette stykket, for å prøva å bevara dei 3 plantene som er att der.
Ha ein fin dag.

Evelyn sa...

Hei :) så flotte og kreative vesker.. heldig de som får dem.

Håper alt er bare fint og at du nyter sommeren..

Klem fra Evelyn

Prinsesse Elin sa...

Hallo

Nydelige vesker. Jeg bøyer meg i støvet jeg for dere herlige kreative damer. Det er slike som du som gir meg inspirasjon.

hjemme bra sa...

hei. Så koselige vesker du syr! De feller nok i smak.
Fann du noko spennende på bruktbutikken når du var der og rydda?
I dag har vi 22 grader ute. Varmeste dag på lenge. Minuset i dag er at minstemann starta dagen med oppkast. No ligg han på sofaen og sover.... Håper på at det går fort over,og at vi andre slepp unna...
Ønsker deg ein god sommer videre!

Alle oss sa...

Hei!

Så flott vesker du syr. Fine fargekombinasjoner :-) Har en datter på 16 som også syr vesker,puter, toalettmapper, penal osv. Det har hun arvet fra min mor, ligger desverre ikke i mine gener.

Nyt sommerdagene og takk for titten :-)

Magdalena sa...

imponert av alle som tryller med symaskinen...
sommerklem ¨¨*

Lill sa...

wow..så flotte vesker.vi koser oss i regnbyen men gleder oss til å dra hjem igjen.10 dg igjen i bergen.kjenner 1 mnd på ferie med 3 barn blir litt for lenge for meg.ha en flott helg.klem