lørdag 10. juli 2010

En hjemme alene helg

Eller, alene er jeg jo ikke. 
Yngste sønn er her sammen med fire andre gutter
De skal spille data hele helgen. 
Dermed er Tv stua okupert, 
og jeg forvist til å drive med data? eller andre ting. 
Mannen er på motorsykkeltreff på Sørlandet. 
Derfor måtte jeg kjøpe meg et blad som jeg kunne 
kose meg med i går kveld. 


I tillegg ble det kjøpt inn masse frukt (og noe sjokolade)
Tobleronen er siste rest av en gave vi fikk for over ei uke siden. 
Så jeg prøver å spise bare litt om gangen. 
Men det går med masse frukt. 
Herlig nå som det bugner av nydelig frukt i fruktdiskene. 
Jordbær hadde de til 14,90 på Rimi. 

Så her satt jeg ei stund i går kveld,
og nå. 
Men jeg hadde og ei stund ved symaskinen i går. 
Skal i bursdag til et ektepar som feirer dobbel 70 års dag. 
Og da tenket jeg at dei kunne få ei pute. 
Bilde av den kommer, 
Må bare lage ei innerpute da puta ikke er a4 i størrelse. 


Var en liten tur ute i går kveld å tok noen blomsterbilder. 
Ikke så lett å gjøre det på kveldstid
for myggen setter seg på deg med en gang. 
Men jeg klarte nå å stå så pass rolig at det ble to-tre bilder. 

Disse lavendelene var jeg redd ikke hadde overlevd vinteren. 
Men dei kommer, sakte men sikkert. 
En rosebusk og bjørnebær som stod ved siden av 
overlevde ikke. 
Enda vi hadde pakka godt rundt dei. 
Og gjorde det vi kunne for at dei skulle klare seg. 


Syns margarittene er så flotte nå
der dei står i krukker ved trappa. 
Dei er vel på sitt flotteste. 


Da får jeg opp i finne symaskinen. 


Dere får alle ha en flott dag :)



8 kommentarer:

Sologbolig sa...

Hei ! deilig å kose seg litt og gjøre det ein har lyst til. Her har det vert fullt hus siden onsdag, men nå reiser de snart. Og seinere i dag skal vi hente eit lite barnebarn på 3 år som skal vere her til i morra.
Eg har også gått og venta på at lavendelen skal blomstra og nå begynner den. Vi ordna i hagen og slo plenen i går ettermiddag og eg malte), mens besøket(sønn med familie) var på et anna besøk. Her er det heldigvis ikkje mygg ...det er bra for meg for eg får så mye stikk og hovner opp og klør og ... ja !!! Ha ein flott lørdag. Klem fra Sigfrid

Hilsen Bodil F.T. sa...

Det ser ut for at du koser deg! Nesten fristende å ta seg en tur ;)

Håper guttene ikke forstyrrer deg altfor mye da....

Koselige hagebilder. Jeg har også en lavendel jeg har gått og ventet på. Var spent på om den tålte flyttingen i fjor og den harde vinteren. Men nå er det blomsterknopper på den!!

God helg!!

Brit. (lille meg) sa...

Ser ut til at du kan å kose deg alene også. For meg er det helt nødvendig.
Jeg prøver å unngå sjokolade.
Sant å si frister det ikke så mye lenger. Da jeg var ung, spiste jeg store mengder av det, og så ut deretter......Har spist meg lei av det etterhvert. Joda, jeg kan ta en bit nå også, men tåler å se at den ligger uten at jeg MÅ spise den opp med det samme.
Flotte bilder du viser!
Ønsker deg ei god helg i (nesten) ensom majestet!

Malys krok sa...

Det er litt rart å være alene på denne måten, men godt at du har funnet noe å kose deg med! Lavendel er fint, men jeg har det enda ikke i min hage. Fin blomstring!

Jeg tenker enda på den fine sangen jeg fikk det gode "gjensynet" med!
-Margit-

Dorthe sa...

Det blad er kjempefint. Har kjøpt det noen ganger. Deilig frukt og sjokolade:) Må innrømme jeg helst tar sjokoladen....Takker for kommentaren på bloggen min. Ja iøyeblikket er det noe på pinnene hele tiden og gjerne flere ting i gang på en gang... Ser ut som vi skal få regn og torden..Trodde liksom været skulle bli fin i helgen, men vi får vel ta det som det kommer.

Marit Johanne sa...

Det er koselig å kunne kose seg alene en gang iblant. Og gjøre litt ekstra ut av det som du har gjort med blad og frukt/sjokolade. Kos deg fortsatt med symaskinen og alt :)

Einy sa...

Deilig med en hjemme alene helg da...selv om du ikke er helt alene. Det virker som du er flink til å sysselsette deg selv når du ikke får benke deg foran tv'n :).

Fine blomsterbilder. Margeritter har blitt en av mine favoreitter! Jeg kjøpte 3 stykker idag som jeg plantet i beddet. Også har jeg en stor i potte :)

Nyt kvelden!

- Einy

lavendel mio sa...

Hei!
Du lider ingen nød ser jeg...kunne vært meg dette:)
Koselig med huset fullt av ungdom, da er det ihvertfall litt liv og røre:)
Lavendel er så nydelig, gikk forbi min her en dag og rørte den forsiktig og der kom den herlige duften:)
Ønsker deg en fin kveld, klem Hanne