lørdag 31. juli 2010

Interiør i Klaraborg

Her kommer noen interiørbilder
fra leiligheten vi leide etpar netter i Sverige
Vi ente opp på et sted som heter Klaraborg 
i ei lita bygd som heter Borgvik i Grums kommun. 
Det ligger ved Venaren. 


Det låg flere leiligheter i rekker. 
Vet ikke hva det har vært der før. 
Men siden dette er et sted der det har vært 
drevet sagbruk, tror vi. 
kan jeg tenke at disse husene har vært arbeiderboliger. 
Vi rakk ikke å få noen omvisninger på stedet. 
Heller ikke fant vi noen oppslag om tideligere bruk av 
byggningene på stedet. 
Så det må vi nok sjekke opp. 


Denne herlige tapeten skulle jeg gjerne hatt litt av. 
Sengeteppene var også nydelige. 
Beklager dårlig bilde, men det var litt mørkt da jeg tok de. 


Her er nærbilde av et av motivene i tapeten.
 

På kjøkkenet hang denne lampen i taket. 
Jeg har et slik lodd i kjelleren.
Det har fulgt oss fra vårt forrige hus. 
Men først nå har jeg sett det i bruk. 
har ikke før i vår funnet ut hva det var til. 
Da såg jeg det i bruk på en blogg. 



Denne boksen er jo bare skjønn. 
Den har ulike motiv rundt. 


Og så den knaggen da. 
Herlig. 

Håndkleet hadde jo tilogmed riktig bokstav. 
Første bokstav i både for og etternavnet mitt. 



Et av dei gamle bordene som stod der. 
Skulle gjerne hatt det hvitmalt i stua mi. 


Hadde ikke sagt neitakk
til denne speilkomoden helller. 

Denne kanna stod i vinduet. 
Hadde en ødelagt tupp, 
men flott er den. 

Stolene var herlige å sitte i. 
Med et nytt trekk hadde ei passa perfekt hos meg. 


Sofaen likeså. 


Den kvelden vi kom var det nydelig vær. 
Så da fikk vi ruslet en tur. 
Tok en del bilder fra området som jeg skal vise en annen dag. 

Nå må jeg få igang vaskemaskinen. 

Ha en flott dag ;)

4 kommentarer:

Sologbolig sa...

For eit flott sted. Her må jo ha vet supert å overnatte. Nydelig interiør. Ha ei flott helg. Klem

Hilsen Bodil F.T. sa...

For en herlig tur til et herlig sted! Likte navnet Klaraborg jeg, for både mamma og et av barnebarna heter Klara ;)

Prinsesse Elin sa...

Det ser så koselig ut. Lampa var virkelig lekker.

Kos deg videre og håper på flere oppdateringer:)

Anonym sa...

Hei du. Høres ut som du har hatt en fin tur.
Mange fine ting der du bodde, må jeg si. Det er jo ikke alltid det er slike ting på steder som leies ut.

Ha ei fin uke :-)