tirsdag 27. juli 2010

Lavendelhøsting

Kan vel kanskje ikke kalle det høsting når
en bare har to små planter å plukke av. 
Men har nå tatt inn en liten bukett
som ligger å sprer god lukt i stua. 

Bandt en liten hyssingstump rundt stilkene
Passa egentlig fint på stettfatet


Men den blir nok liggende oppå dette gamle 
Matteus evangeliet.
Ihvertfall ei stund.


Måtte ta noen bilder av orkideene mine i dag. 


Dei blomstrer som bare det. 
Alle er planter som har hatt blomster før. 


Dei to lilla blomstere for andre gang på samme grein. 
Dvs at etter at den var avblomstret
så hadde jeg tenkt å klippe av den greina. 
For det har jeg lært at en skal gjøre. 
Men før jeg kom så langt så vokste det ut ei ny
grein ved siden av den som var avblomstret 
Og det kom mange blomsterknupper på den. 
En ser litt av den inntørka greina under her. 

Driver egentlig å pakker for en liten tur til 
vårt nærmeste naboland. 
Skal bare være borte to-tre dager. 
I denne omgang. 
Mulig det blir en litt lenger tur neste uke. 

Så da får jeg fortsette min jobb. 

Tusen takk for koselige kommentarer
som dere legger igjen her hos meg. 

Ha en god dag
alle sammen 




9 kommentarer:

Lene sa...

God tur og tak for smukke billeder. Jeg lykkes ikke med orkideer, så må jeg nyde dem hos I andre :-)

Marit Johanne sa...

Nydelig oppsett med lavendelen, og vakre orkideer. Jeg har sent deg en mail angående sjalet mitt.
Du klarte å finne noen skatter på Hamartur også så jeg :) Og i Sverige har de jo masse "loppis" så da blir det vel med noe hjem derfra også. Du får ha en riktig god tur!

Prinsesse Elin sa...

Du finner noe fint i sverige! Alle finner fine ting der. Det er så mange fine ting der at man kan finne dem nesten med øynene igjen. Sverige er nice altså!
God tur og gleder meg til oppdateringen over hva du fant.

Varme sommerklemmer fra Elin ♥

Ruth Bernssen Bø sa...

Lavendel har så god duft.

God tur til nabolandet.

Lill sa...

Så flotte orkideer..hadde 4 jeg men bare en som overlevde 4 uker uten meg her til å passe på
Nydelig lukt av lavendel
God tur til sverige
klem

lavendel mio sa...

Lavendel dufter sååå nydelig, og så er den så fin å se på:)
Nydelig med orkide, har en som blomstrer nå, den ligner på din ser jeg, den lever sitt egent liv...det blir mest hage nå om sommeren:)
Ønsker deg en nydelig helg, klem Hanne

Sologbolig sa...

Hei. Ja, lavendel er ei fin plante og så lukter den jo så godt. Eg har litt lavendel i hagen, så i går plukka eg ein liten bukett og tok inn. Ønsker deg ei flott helg. Klem.

Synnøve. sa...

Hei i stugan.
Så godt det dufter med lavendel.
Hadde ei plante her og men den döde...
Skjönner ikke hvorfor.
Men får vel ta og pröve nytt till våren igjen.

Har en orkide her og. Den har blomstret siden eg fikk den i mars. Nå kommer det nye på den igjen, en merkelig blomst...men vakker.

Kos dere i nabolandet. Glem ikke å handle litt toblerone nå da hihi.
Go tur og kjör forsiktigt.
Klems Synnöve.

Nikoline sa...

Du så kjekt!!! Her fekk eg ein "gratisdag" etter at du var på besøk hjå meg:0) For det er heilt riktig som du seier... august kjem ikkje før på søndag.hi.hi..
Er litt (svært!) dårleg på kommentarfronten for tida, men er innom hjå deg så snart eg ser du har nytt innlegg. Alltid spennande!
Ha ein fin kveld, den NEST SISTE i juli:0)